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Nature neuroscience2000Feb01Vol.3issue(2)

車や鳥の専門知識は、顔認識に関与する脳領域を募集します

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文献タイプ:
  • Clinical Trial
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Research Support, U.S. Gov't, P.H.S.
概要
Abstract

なじみのないオブジェクト(「Greebles」)を使用した専門知識は、紡錘状回(FFA)と後頭葉(OFA)の顔選択的エリアを募集します。ここでは、この発見を他の均質なカテゴリに拡張します。鳥と車の専門家は、顔、おなじみのオブジェクト、車、鳥を備えたタスク中に、機能的な磁気共鳴画像法でテストされました。均質なカテゴリは、おなじみのオブジェクトよりもFFAをアクティブにしました。さらに、適切なFFAとOFAは重要な専門知識効果を示しました。独立した行動テストの専門知識は、各グループ内の鳥と車の適切なFFAの相対的な活性化を予測しました。結果は、オブジェクトの表面的な特性ではなく、分類と専門知識のレベルがFFAの専門化を決定することを示唆しています。

なじみのないオブジェクト(「Greebles」)を使用した専門知識は、紡錘状回(FFA)と後頭葉(OFA)の顔選択的エリアを募集します。ここでは、この発見を他の均質なカテゴリに拡張します。鳥と車の専門家は、顔、おなじみのオブジェクト、車、鳥を備えたタスク中に、機能的な磁気共鳴画像法でテストされました。均質なカテゴリは、おなじみのオブジェクトよりもFFAをアクティブにしました。さらに、適切なFFAとOFAは重要な専門知識効果を示しました。独立した行動テストの専門知識は、各グループ内の鳥と車の適切なFFAの相対的な活性化を予測しました。結果は、オブジェクトの表面的な特性ではなく、分類と専門知識のレベルがFFAの専門化を決定することを示唆しています。

Expertise with unfamiliar objects ('greebles') recruits face-selective areas in the fusiform gyrus (FFA) and occipital lobe (OFA). Here we extend this finding to other homogeneous categories. Bird and car experts were tested with functional magnetic resonance imaging during tasks with faces, familiar objects, cars and birds. Homogeneous categories activated the FFA more than familiar objects. Moreover, the right FFA and OFA showed significant expertise effects. An independent behavioral test of expertise predicted relative activation in the right FFA for birds versus cars within each group. The results suggest that level of categorization and expertise, rather than superficial properties of objects, determine the specialization of the FFA.

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