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フランス系カナダの高校生(n = 196)は、2回、ワンダーリック人事試験(WPT; E. F. Wonderlic、1983)のさまざまな形式を完了しました。2番目のテストの前に、彼らは最初のパフォーマンスについて否定的または陽性の偽のフィードバックを受けました。ほとんどの学生(n = 158)は、WPTがインテリジェンスを測定し、指示が最初(n = 42)または2番目のテスト(n = 116)の前に発行されたことを通知されました。後者の場合、WPTの妥当性は言及されていません(n = 36)または高または低(それぞれns = 39および41)と記述されました。WPTパフォーマンスは2番目のテストで改善されましたが、命令条件のいずれにおいてもフィードバックとは関係ありませんでした。これらの結果の理由とそれらの実際的な意味について説明します。
フランス系カナダの高校生(n = 196)は、2回、ワンダーリック人事試験(WPT; E. F. Wonderlic、1983)のさまざまな形式を完了しました。2番目のテストの前に、彼らは最初のパフォーマンスについて否定的または陽性の偽のフィードバックを受けました。ほとんどの学生(n = 158)は、WPTがインテリジェンスを測定し、指示が最初(n = 42)または2番目のテスト(n = 116)の前に発行されたことを通知されました。後者の場合、WPTの妥当性は言及されていません(n = 36)または高または低(それぞれns = 39および41)と記述されました。WPTパフォーマンスは2番目のテストで改善されましたが、命令条件のいずれにおいてもフィードバックとは関係ありませんでした。これらの結果の理由とそれらの実際的な意味について説明します。
French-Canadian high school students (N = 196) completed different forms of the Wonderlic Personnel Test (WPT; E. F. Wonderlic, 1983) on two occasions. Before the second test, they received negative or positive bogus feedback about their initial performance. Most students (n = 158) were informed that the WPT measured intelligence, and the instruction was issued before either the first (n = 42) or the second test (n = 116). In the latter case, WPT validity either was not mentioned (n = 36) or was described as high or low (ns = 39 and 41, respectively). WPT performance improved on the second test, but it was not related to feedback in any of the instruction conditions. Reasons for these results and their practical implications are discussed.
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