Loading...
The European respiratory journal2000Apr01Vol.15issue(4)

2,438 m(8,000フィート)の高度での慢性閉塞性肺疾患患者における重度の低酸素血症の発症

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Clinical Trial
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

慢性閉塞性肺疾患(COPD)患者における動脈酸素緊張(PA、02)は、2つの異なるガイドラインに従って、7.3 kPa(55 mmHg)および6.7 kPa(50 mmHg)よりも低くないはずです。これらの最小飛行中のPA、O2値は、海面で9.3 kPa(70 mmHg)の最小PA、O2に対応すると主張されています。著者らは、この制限が重度の飛行中低酸素血症を予測するための安全な基準であるかどうかをテストしました。著者らは、海面での動脈血液ガスを、2,438 m、安静時の高度チャンバーで3,048 m(10,000 ft)で、1秒で強制呼気量が予測され、Sea-level PA、O2> 9.3 kpaを使用して、強制呼気量が予測された15人のCOPD患者(FEV1)<50%で、軽量運動中に動脈血ガスを測定しました。安静時PA、O2は、それぞれ患者の53%と33%で7.3 kPaおよび6.7 kPa未満で、2,438 m、患者の86%と66%で3,048 mで減少しました。軽い運動中、PA、O2は2,438 mの患者の86%、患者の100%で3,048 mで6.7 kPaを下回りました。2,438 mでのPA、O2、および一酸化炭素の肺のPA、O2、FEV1の前飛行値との間に相関はありませんでした。現在の医療ガイドラインとは対照的に、海面での9.3 kPa> 9.3 kPaの静止動脈酸素張力は、空気ごとに移動する慢性閉塞性肺疾患患者の重度の低酸素血症の発症を排除しないことがわかっています。通路に沿って歩くのが遅くなるのと同等の軽い運動は、低酸素血症の顕著な悪化を引き起こす可能性があります。

慢性閉塞性肺疾患(COPD)患者における動脈酸素緊張(PA、02)は、2つの異なるガイドラインに従って、7.3 kPa(55 mmHg)および6.7 kPa(50 mmHg)よりも低くないはずです。これらの最小飛行中のPA、O2値は、海面で9.3 kPa(70 mmHg)の最小PA、O2に対応すると主張されています。著者らは、この制限が重度の飛行中低酸素血症を予測するための安全な基準であるかどうかをテストしました。著者らは、海面での動脈血液ガスを、2,438 m、安静時の高度チャンバーで3,048 m(10,000 ft)で、1秒で強制呼気量が予測され、Sea-level PA、O2> 9.3 kpaを使用して、強制呼気量が予測された15人のCOPD患者(FEV1)<50%で、軽量運動中に動脈血ガスを測定しました。安静時PA、O2は、それぞれ患者の53%と33%で7.3 kPaおよび6.7 kPa未満で、2,438 m、患者の86%と66%で3,048 mで減少しました。軽い運動中、PA、O2は2,438 mの患者の86%、患者の100%で3,048 mで6.7 kPaを下回りました。2,438 mでのPA、O2、および一酸化炭素の肺のPA、O2、FEV1の前飛行値との間に相関はありませんでした。現在の医療ガイドラインとは対照的に、海面での9.3 kPa> 9.3 kPaの静止動脈酸素張力は、空気ごとに移動する慢性閉塞性肺疾患患者の重度の低酸素血症の発症を排除しないことがわかっています。通路に沿って歩くのが遅くなるのと同等の軽い運動は、低酸素血症の顕著な悪化を引き起こす可能性があります。

The arterial oxygen tensions (Pa,02) in chronic obstructive pulmonary disease (COPD) patients travelling by air, should, according to two different guidelines, not be lower than 7.3 kPa (55 mmHg) and 6.7 kPa (50 mmHg), respectively, at a cabin pressure altitude of 2,438 m (8,000 ft). These minimum in-flight Pa,O2 values are claimed to correspond to a minimum Pa,O2 of 9.3 kPa (70 mmHg) at sea-level. The authors have tested whether this limit is a safe criterion for predicting severe in-flight hypoxaemia. The authors measured arterial blood gases at sea-level, at 2,438 m and at 3,048 m (10,000 ft) in an altitude chamber at rest and during light exercise in 15 COPD patients with forced expiratory volume in one second (FEV1) <50% of predicted, and with sea-level Pa,O2 >9.3 kPa. Resting Pa,O2 decreased below 7.3 kPa and 6.7 kPa in 53% and 33% of the patients, respectively, at 2,438 m, and in 86% and 66% of the patients at 3,048 m. During light exercise, Pa,O2 dropped below 6.7 kPa in 86% of the patients at 2,438 m, and in 100% of the patients at 3,048 m. There was no correlation between Pa,O2 at 2,438 m and pre-flight values of Pa,O2, FEV1 or transfer factor of the lung for carbon monoxide. In contrast to current medical guidelines, it has been found that resting arterial oxygen tension >9.3 kPa at sea-level does not exclude development of severe hypoxaemia in chronic obstructive pulmonary disease patients travelling by air. Light exercise, equivalent to slow walking along the aisle, may provoke a pronounced aggravation of the hypoxaemia.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google