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Environmental monitoring and assessment2002Mar01Vol.74issue(3)

ガソリンとディーゼルの鉛含有量と都市環境におけるその評価

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

パキスタンは、アジアで数少ない国の1つであり、車両燃料として鉛ペトロールのみを使用し続けています。1991年に報告されたガソリンのPBの濃度は、さまざまなアジア諸国によって生成されたすべての中で最高(1.5-2.0 g Pb L(-1))であり、WHOのガイドライン0.15 g Pb L(-1)をはるかに超えました。私たちは、カラチの周辺でこの有毒な要素を追跡して定量化するための研究を実施しました。パキスタンの主要な大都市は、国内の車両の総数の30%以上を持っています。この記事では、現在市内で製造および販売されているガソリンとディーゼルのPB含有量を報告します。1999年に収集された「通常の」ガソリンのサンプルは、0.363 g Pb L(-1)(範囲:0.335-0.390 g Pb L(-1))を含むことがわかりました。ディーゼルでは、燃料ははるかに低かった(0.017 g pb l(-1))。車両交通の種類と量に関する利用可能な統計データに基づいて、大気への車両交通からの現在の鉛排出量は年間391メートルトンであると評価しました。

パキスタンは、アジアで数少ない国の1つであり、車両燃料として鉛ペトロールのみを使用し続けています。1991年に報告されたガソリンのPBの濃度は、さまざまなアジア諸国によって生成されたすべての中で最高(1.5-2.0 g Pb L(-1))であり、WHOのガイドライン0.15 g Pb L(-1)をはるかに超えました。私たちは、カラチの周辺でこの有毒な要素を追跡して定量化するための研究を実施しました。パキスタンの主要な大都市は、国内の車両の総数の30%以上を持っています。この記事では、現在市内で製造および販売されているガソリンとディーゼルのPB含有量を報告します。1999年に収集された「通常の」ガソリンのサンプルは、0.363 g Pb L(-1)(範囲:0.335-0.390 g Pb L(-1))を含むことがわかりました。ディーゼルでは、燃料ははるかに低かった(0.017 g pb l(-1))。車両交通の種類と量に関する利用可能な統計データに基づいて、大気への車両交通からの現在の鉛排出量は年間391メートルトンであると評価しました。

Pakistan is one of the few countries in Asia that continues to use only leaded-petrol as vehicular fuel. The concentration of Pb in its petrol reported in 1991 was the highest (1.5-2.0 g Pb L(-1)) of all produced by the various Asian countries and far exceeded the WHO's guideline of 0.15 g Pb L(-1). We have undertaken a study to trace and quantify this toxic element in the environs of Karachi. Pakistan's major metropolis, having more than 30% of the nation's total number of vehicles. In this article we report the Pb contents of petrol and diesel currently manufactured and marketed in the city. Samples of 'Regular' petrol collected in 1999 was found to contain 0.363 g Pb L(-1) (range: 0.335-0.390 g Pb L(-1)), a factor of 5 lower than that marketed prior to 1991. Its concentration in diesel fuel was much lower (0.017 g Pb L(-1)). Based on the available statistical data on the type and volume of vehicular traffic, we assessed that the current lead emission from vehicular traffic into the atmosphere is 391 metric tons a year, which is a factor of 2.7 lower than that estimated for 1989.

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