著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:ハイペルレクシシャは、前世紀の初めから臨床医や研究者にとって興味深い独身単語の読書の自発的で早熟な習熟の現象です。 方法:超屈性の主題に関する出版物の広範な検索が行われ、利用可能なすべての出版物がレビューされました。 結果:文献は、以下の問題の議論に細分化することができます。(1)ヒルクレクシアは、特定の臨床集団のみの特徴である現象であるかどうか(たとえば、発達遅延のある子供)、または一般集団でも観察できるかどうか。(2)多数の異なる障害を伴う異性愛症が併存しているかどうか、または他の臨床状態のスペクトルの一部であるかどうか。(3)読解力、語彙、一般的な知能、3つの特徴、または3つすべての特性に関する単一単語の読み取り優位性を通じて、超屈性が定義されるべきかどうか。(4)過屈性に関連する特定の神経心理学的プロファイルがあるかどうか。(5)過屈性が特定の発達プロファイルによって特徴付けられるかどうか。(6)ハイペルレクシアを障害(赤字)または超高性(才能)と見なすべきかどうか。 結論:私たちは、ヒルクレクシアは、発達障害のある個人の非常に具体的なグループによって実証されている超過性であるという見解を支持する文献を解釈します(そうでなければ抑制された知的機能のコンテキストでの予期しない単一単語の読みによって定義されます)。一般集団の一部(単一単語の読み取りと理解のレベルの間の矛盾を通じて定義されています)。しかし、単一単語の読みを理解する研究の枠組みの中で定義されている多面的および多面的なアプローチに対する多面的かつ多重測定学的アプローチが、単語の読みを理解する研究の枠組みの中で定義されていることが保証され、奨励されていると同時に主張しています。
背景:ハイペルレクシシャは、前世紀の初めから臨床医や研究者にとって興味深い独身単語の読書の自発的で早熟な習熟の現象です。 方法:超屈性の主題に関する出版物の広範な検索が行われ、利用可能なすべての出版物がレビューされました。 結果:文献は、以下の問題の議論に細分化することができます。(1)ヒルクレクシアは、特定の臨床集団のみの特徴である現象であるかどうか(たとえば、発達遅延のある子供)、または一般集団でも観察できるかどうか。(2)多数の異なる障害を伴う異性愛症が併存しているかどうか、または他の臨床状態のスペクトルの一部であるかどうか。(3)読解力、語彙、一般的な知能、3つの特徴、または3つすべての特性に関する単一単語の読み取り優位性を通じて、超屈性が定義されるべきかどうか。(4)過屈性に関連する特定の神経心理学的プロファイルがあるかどうか。(5)過屈性が特定の発達プロファイルによって特徴付けられるかどうか。(6)ハイペルレクシアを障害(赤字)または超高性(才能)と見なすべきかどうか。 結論:私たちは、ヒルクレクシアは、発達障害のある個人の非常に具体的なグループによって実証されている超過性であるという見解を支持する文献を解釈します(そうでなければ抑制された知的機能のコンテキストでの予期しない単一単語の読みによって定義されます)。一般集団の一部(単一単語の読み取りと理解のレベルの間の矛盾を通じて定義されています)。しかし、単一単語の読みを理解する研究の枠組みの中で定義されている多面的および多面的なアプローチに対する多面的かつ多重測定学的アプローチが、単語の読みを理解する研究の枠組みの中で定義されていることが保証され、奨励されていると同時に主張しています。
BACKGROUND: Hyperlexia is the phenomenon of spontaneous and precocious mastery of single-word reading that has been of interest to clinicians and researchers since the beginning of the last century. METHODS: An extensive search of publications on the subject of hyperlexia was undertaken and all available publications were reviewed. RESULTS: The literature can be subdivided into discussions of the following issues: (1) whether hyperlexia is a phenomenon that is characteristic only of specific clinical populations (e.g., children with developmental delays) or whether it can also be observed in the general population; (2) whether hyperlexia is a distinct syndrome comorbid with a number of different disorders or whether it is a part of the spectrum of some other clinical condition(s); (3) whether hyperlexia should be defined through single-word reading superiority with regard to reading comprehension, vocabulary, general intelligence, any combination of the three, or all three characteristics; (4) whether there is a specific neuropsychological profile associated with hyperlexia; (5) whether hyperlexia is characterized by a particular developmental profile; and (6) whether hyperlexia should be viewed as a disability (deficit) or superability (talent). CONCLUSIONS: We interpret the literature as supporting the view that hyperlexia is a superability demonstrated by a very specific group of individuals with developmental disorders (defined through unexpected single-word reading in the context of otherwise suppressed intellectual functioning) rather than as a disability exhibited by a portion of the general population (defined through a discrepancy between levels of single-word reading and comprehension). We simultaneously argue, however, that multifaceted and multi-methodological approaches to studying the phenomenon of hyperlexia, defined within the research framework of understanding single-word reading, are warranted and encouraged.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。