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著者は、特定の感情が、説得力のある魅力の感情的なフレーミングの関数として、メッセージの説得力のある影響を変えることができると主張しています。特定の感情は、感情的な倍音に一致するイベントの期待を膨らませるため(D. Desteno、R。E。Petty、D。T。Wegener、&D。D. Rucker、2000)、著者は、感情的な覆いにメッセージが枠組されると、説得の試みがより成功すると予測しました。受信者の状態と、これらの変更は、メッセージに含まれる引数に付随する期待を含む感情誘発バイアスによって媒介されること。離散ネガティブな感情状態とメッセージフレーム(すなわち、悲しみと怒り)を操作する2つの研究により、これらの予測が確認されました。感情誘発性の処理の違いと並行したこの感情マッチングバイアスの機能と、態度変化の研究に対する原子価ベースのアプローチの制限も考慮されます。
著者は、特定の感情が、説得力のある魅力の感情的なフレーミングの関数として、メッセージの説得力のある影響を変えることができると主張しています。特定の感情は、感情的な倍音に一致するイベントの期待を膨らませるため(D. Desteno、R。E。Petty、D。T。Wegener、&D。D. Rucker、2000)、著者は、感情的な覆いにメッセージが枠組されると、説得の試みがより成功すると予測しました。受信者の状態と、これらの変更は、メッセージに含まれる引数に付随する期待を含む感情誘発バイアスによって媒介されること。離散ネガティブな感情状態とメッセージフレーム(すなわち、悲しみと怒り)を操作する2つの研究により、これらの予測が確認されました。感情誘発性の処理の違いと並行したこの感情マッチングバイアスの機能と、態度変化の研究に対する原子価ベースのアプローチの制限も考慮されます。
The authors argue that specific emotions can alter the persuasive impact of messages as a function of the emotional framing of persuasive appeals. Because specific emotions inflate expectancies for events possessing matching emotional overtones (D. DeSteno, R. E. Petty, D. T. Wegener, & D. D. Rucker, 2000), the authors predicted that attempts at persuasion would be more successful when messages were framed with emotional overtones matching the emotional state of the receiver and that these changes would be mediated by emotion-induced biases involving expectancies attached to arguments contained in the messages. Two studies manipulating discrete negative emotional states and message frames (i.e., sadness and anger) confirmed these predictions. The functioning of this emotion-matching bias in parallel with emotion-induced processing differences and the limitations of a valence-based approach to the study of attitude change are also considered.
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