Loading...
Nurse educator20040101Vol.29issue(1)

反射ジャーナリング:遠隔教育のためのオンラインジャーナルの開発

,
,
文献タイプ:
  • Evaluation Study
  • Journal Article
概要
Abstract

反射ジャーナルの執筆は、批判的思考スキルを促進し、看護における反射的な臨床実践を開発するための有用なヒューリスティックツールになります。遠隔教育の配達形式と組み合わせると、オンラインジャーナルは、教育技術を使用した反射学習の強みを活用し、カリキュラム全体で学習成果のシームレスな記録を提供するのに役立ちます。著者は、オンラインリフレクティブジャーナルの遠隔教育臨床コースへの取り込みについて議論し、同様のアプローチを検討している教育者にガイドラインを提供します。

反射ジャーナルの執筆は、批判的思考スキルを促進し、看護における反射的な臨床実践を開発するための有用なヒューリスティックツールになります。遠隔教育の配達形式と組み合わせると、オンラインジャーナルは、教育技術を使用した反射学習の強みを活用し、カリキュラム全体で学習成果のシームレスな記録を提供するのに役立ちます。著者は、オンラインリフレクティブジャーナルの遠隔教育臨床コースへの取り込みについて議論し、同様のアプローチを検討している教育者にガイドラインを提供します。

Reflective journal writing can be a useful heuristic tool to foster critical thinking skills and develop reflective clinical practice in nursing. When combined with a distance education delivery format, the online journal helps to leverage the strengths of reflective learning with educational technology as well as provide a seamless record of learning outcomes across the curriculum. The authors discuss the incorporation of an online reflective journal into a distance education clinical course and provide guidelines for educators considering a similar approach.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google