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ピントと司祭による1991年の研究では、被験者の罪悪感の誘導において中程度のレベルの罪悪感を採用する広告の有効性が実証されました。罪悪感に対する個人の反応はしばしば特定の人格特性に影響されるため、研究者は、自尊心のレベルや罪悪感の魅力に対する個人のコントロールの軌跡などの個人差変数の潜在的な緩和効果を指摘しています。自尊心とコントロールの軌跡が、3つの治療レベルの罪悪感広告にわたって共変量として作用できる可能性を評価するために研究が行われました。57人の働く母親のサンプルから、中程度および高レベルの罪悪感を刺激する広告は、低い罪悪感を刺激するコントロール広告よりも、被験者の罪悪感の感情を非常に大きく引き出しました。しかし、罪悪感の魅力に対する感受性と自尊心とコントロールの軌跡との関係は、同僚には観察されませんでした。
ピントと司祭による1991年の研究では、被験者の罪悪感の誘導において中程度のレベルの罪悪感を採用する広告の有効性が実証されました。罪悪感に対する個人の反応はしばしば特定の人格特性に影響されるため、研究者は、自尊心のレベルや罪悪感の魅力に対する個人のコントロールの軌跡などの個人差変数の潜在的な緩和効果を指摘しています。自尊心とコントロールの軌跡が、3つの治療レベルの罪悪感広告にわたって共変量として作用できる可能性を評価するために研究が行われました。57人の働く母親のサンプルから、中程度および高レベルの罪悪感を刺激する広告は、低い罪悪感を刺激するコントロール広告よりも、被験者の罪悪感の感情を非常に大きく引き出しました。しかし、罪悪感の魅力に対する感受性と自尊心とコントロールの軌跡との関係は、同僚には観察されませんでした。
A 1991 study by Pinto and Priest demonstrated the effectiveness of advertisements employing moderate levels of guilt in inducing guilt responses in subjects. Because individuals' responses to guilt are often influenced by their specific personality characteristics, researchers have pointed to the potential moderating effects of individual difference variables such as level of self-esteem and locus of control on individuals' susceptibility to guilt appeals. A study was conducted to evaluate the possibility that self-esteem and locus of control can act as covariates across three treatment levels of guilt advertising. From a sample of 57 working mothers, advertisements stimulating medium and high levels of guilt elicited significantly greater feelings of guilt in subjects than the control advertisement stimulating low guilt. However, the relationship between susceptibility to guilt appeals and self-esteem and locus of control was not observed to covary.
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