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目的:痛みの認識、経験、および影響の民族的違いは、近年注目を集めています。アフリカ系アメリカ人、ヒスパニック、および白人の痛みを比較した研究は、混合所見をもたらしましたが、増加する証拠は、アフリカ系アメリカ人とヒスパニック系患者の痛みの経験の向上を示唆しています。この効果を説明するために提案されているメカニズムには、心理的苦痛と疼痛追跡戦略の系統的な違い、またはこれらの要因と痛みの異なる関係が含まれます。ただし、これらの変数のすべてを評価した研究はほとんどありません。または、潜在的な交絡で正確に一致した民族グループを評価しています。 デザイン:本研究では、さまざまな潜在的に交絡する変数の患者を一致させた後、痛み、感情的苦痛、痛みに関連した障害、痛みの対処の複数の次元にわたって、アフリカ系アメリカ人、ヒスパニック系、および白い慢性疼痛患者を比較しています。 結果:結果は、痛み、うつ病、精神病理学、または痛み関連の障害の測定に関する重大な民族の違いがないことを示しました。ほとんどの対処変数は民族性によって違いはありませんでしたが、対処戦略のアンケートの祈りと希望のサブスケールで実質的なグループの違いが明らかでした。積極的な対処は、痛み関連の結果との関係にある程度のばらつきが示されたが、痛み、対処、および苦痛の相互関係は一般に非常に類似していた。災害は一般に、より大きな痛みと苦痛に関連しており、対処戦略としての祈り/希望の使用は、民族グループ全体のより大きな障害に関連していました。 結論:これらの結果は、交絡変数に民族グループが密接に一致している場合、痛み、痛み関連の後遺症、および感情的要因の民族的違いが小さいことを示唆しています。さらに、適応的な対処を促進するように設計された介入は、民族グループ全体で有効である可能性があります。
目的:痛みの認識、経験、および影響の民族的違いは、近年注目を集めています。アフリカ系アメリカ人、ヒスパニック、および白人の痛みを比較した研究は、混合所見をもたらしましたが、増加する証拠は、アフリカ系アメリカ人とヒスパニック系患者の痛みの経験の向上を示唆しています。この効果を説明するために提案されているメカニズムには、心理的苦痛と疼痛追跡戦略の系統的な違い、またはこれらの要因と痛みの異なる関係が含まれます。ただし、これらの変数のすべてを評価した研究はほとんどありません。または、潜在的な交絡で正確に一致した民族グループを評価しています。 デザイン:本研究では、さまざまな潜在的に交絡する変数の患者を一致させた後、痛み、感情的苦痛、痛みに関連した障害、痛みの対処の複数の次元にわたって、アフリカ系アメリカ人、ヒスパニック系、および白い慢性疼痛患者を比較しています。 結果:結果は、痛み、うつ病、精神病理学、または痛み関連の障害の測定に関する重大な民族の違いがないことを示しました。ほとんどの対処変数は民族性によって違いはありませんでしたが、対処戦略のアンケートの祈りと希望のサブスケールで実質的なグループの違いが明らかでした。積極的な対処は、痛み関連の結果との関係にある程度のばらつきが示されたが、痛み、対処、および苦痛の相互関係は一般に非常に類似していた。災害は一般に、より大きな痛みと苦痛に関連しており、対処戦略としての祈り/希望の使用は、民族グループ全体のより大きな障害に関連していました。 結論:これらの結果は、交絡変数に民族グループが密接に一致している場合、痛み、痛み関連の後遺症、および感情的要因の民族的違いが小さいことを示唆しています。さらに、適応的な対処を促進するように設計された介入は、民族グループ全体で有効である可能性があります。
OBJECTIVE: Ethnic differences in the perception, experience, and impact of pain have received growing attention in recent years. Although studies comparing pain among African Americans, Hispanics, and whites have yielded mixed findings, increasing evidence suggests an enhancement of the pain experience for African American and Hispanic patients. Mechanisms proposed to account for this effect include systematic differences in psychological distress and in pain-coping strategies, or differential relationships between these factors and pain. However, few studies have evaluated all of these variables, or matched ethnic groups precisely on potential confounds. DESIGN: The present study compares African American, Hispanic, and white chronic pain patients across multiple dimensions of pain, emotional distress, pain-related disability, and pain coping after matching patients on a variety of potentially confounding variables. RESULTS: Results indicated no significant ethnic differences on measures of pain, depression, psychopathology, or pain-related disability. While most coping variables did not differ by ethnicity, substantive group differences were evident on the praying and hoping subscale of the Coping Strategies Questionnaire, with African Americans and Hispanics reporting higher scores relative to whites on items relating to prayer. Inter-relationships among pain, coping, and distress were generally quite similar across ethnic groups, although active coping showed some variation in its relationship with pain-related outcomes. Catastrophizing was generally associated with greater pain and distress, and use of prayer/hope as a coping strategy was associated with greater disability across ethnic groups. CONCLUSIONS: These results suggest that ethnic differences in pain, pain-related sequelae, and affective factors may be small when ethnic groups are closely matched on confounding variables. Moreover, interventions designed to facilitate adaptive coping are likely to be effective across ethnic groups.
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