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Applied ergonomics1994Apr01Vol.25issue(2)

シミュレートされたトラック運転中の不快感と背中の筋肉疲労に対する姿勢およびシートサスペンションの設計の効果

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

いくつかの研究では、低バックの問題と体全体の振動への曝露との関係が示されています。オペレーターに送信される振動の量は、車両内の被験者の姿勢の影響を受けます。この研究の目的は、筋肉の疲労の発症を遅らせ、典型的な運転姿勢を維持しながら道路の振動中に経験する不快感のレベルを減らす際に、標準的なスプリングシートよりも優れているかどうかを判断することでした。この実験では、2 x 3(2席x 3姿勢)の繰り返し測定設計を使用しました。それは、低い痛みのない6人の男性に対して行われました。被験者の快適さは、典型的な振動にさらされた直後に評価されました。中心周波数を使用した筋肉疲労は、振動曝露中に決定され、加速移動の大きさと位相は、ベースプレートからシートパン、シートパンからバイトバーまで計算されました。快適さ、疲労率、または疲労平均は、短期間のシートタイプまたはシートサスペンションの設計、10分の振動曝露の影響を受けませんでした。疲労と快適性の測定値は姿勢の欠陥を検出するために引き続き使用できますが、シート/ドライバーの相互作用のより敏感な測定値は、加速度測定やシステムの重く減衰された性質の修正などのモーション測定技術を使用して機械的なもののままです。より洗練されたマニキンが利用可能になるまで、生きている人間を使用して振動アテンゲーションシートの特性を確認する必要があります。

いくつかの研究では、低バックの問題と体全体の振動への曝露との関係が示されています。オペレーターに送信される振動の量は、車両内の被験者の姿勢の影響を受けます。この研究の目的は、筋肉の疲労の発症を遅らせ、典型的な運転姿勢を維持しながら道路の振動中に経験する不快感のレベルを減らす際に、標準的なスプリングシートよりも優れているかどうかを判断することでした。この実験では、2 x 3(2席x 3姿勢)の繰り返し測定設計を使用しました。それは、低い痛みのない6人の男性に対して行われました。被験者の快適さは、典型的な振動にさらされた直後に評価されました。中心周波数を使用した筋肉疲労は、振動曝露中に決定され、加速移動の大きさと位相は、ベースプレートからシートパン、シートパンからバイトバーまで計算されました。快適さ、疲労率、または疲労平均は、短期間のシートタイプまたはシートサスペンションの設計、10分の振動曝露の影響を受けませんでした。疲労と快適性の測定値は姿勢の欠陥を検出するために引き続き使用できますが、シート/ドライバーの相互作用のより敏感な測定値は、加速度測定やシステムの重く減衰された性質の修正などのモーション測定技術を使用して機械的なもののままです。より洗練されたマニキンが利用可能になるまで、生きている人間を使用して振動アテンゲーションシートの特性を確認する必要があります。

Several studies have shown a relationship between low-back problems and exposure to seated whole-body vibration. The amount of vibration transmitted to the operator is influenced by the posture of the subject in the vehicle. The aim of this study was to determine whether a truck seat with a gas spring in its suspension is superior to the standard spring seat in slowing the onset of muscle fatigue and reducing the level of discomfort experienced during road vibrations while maintaining typical driving postures. The experiment used a 2 x 3 (2 seats x 3 postures) repeated measures design. It was conducted on six males free from low-back pain. Subject comfort was rated before and directly after exposure to typical vibrations. Muscle fatigue using centre frequency was determined during vibration exposure, and the magnitude and phase of acceleration transfer were calculated from the base plate to the seat pan and from the seat pan to the bite bar. None of comfort, fatigue rate or fatigue average were affected by seat type or seat suspension design in the short term, 10 min vibration exposure. Fatigue and comfort measures could continue to be used to detect postural defects, but the more sensitive measures of seat/driver interactions remain mechanical ones using motion-measuring techniques such as accelerometry and correcting for the heavily damped nature of the system. Until more sophisticated manikins are available the characteristics of vibration-attenuating seats should be confirmed using live humans.

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