著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:カリキュラムの改革とプログラム開発を通じて医学教育を「再ヒューマン化」する努力は、近年多くの継続的であることがあります。特に興味深い貢献の1つは、物語研究の分野から来ています。現在、一般的に文学、特に患者の物語を使用することが一般的です。特に患者の物語は、臨床的出会いに対する学生の理解を拡大し、医学の人文主義的側面に敏感にしています。 説明:この記事では、1年目の臨床スキルプログラムから物語理論の重要な洞察と要素を導入したプロセスについて説明します。しかし、私たちの努力を文学の使用と個々の物語の出会いの説明に制限するのではなく、物語構造の演習としてコース全体を組み立てました。このプロセスを「物語の構造化」と呼びます。 評価:コースで利用されているさまざまな文学資料に関連するトピックに関する短いエッセイの組み合わせ、臨床スキルセッションで提示された臨床症例の倫理的側面に関する報告書、および学生ジャーナリングは、このコースの評価の不可欠な要素です。 結論:物語の構造化の観点から私たちのコースを特徴付けることは、共通のテーマに関する複雑なカリキュラムのさまざまな要素を統合し、学生と教員の両方に、お互いの物語の執筆に参加するときに共有する特権と責任を思い出させることの両方に役立ちます。。
背景:カリキュラムの改革とプログラム開発を通じて医学教育を「再ヒューマン化」する努力は、近年多くの継続的であることがあります。特に興味深い貢献の1つは、物語研究の分野から来ています。現在、一般的に文学、特に患者の物語を使用することが一般的です。特に患者の物語は、臨床的出会いに対する学生の理解を拡大し、医学の人文主義的側面に敏感にしています。 説明:この記事では、1年目の臨床スキルプログラムから物語理論の重要な洞察と要素を導入したプロセスについて説明します。しかし、私たちの努力を文学の使用と個々の物語の出会いの説明に制限するのではなく、物語構造の演習としてコース全体を組み立てました。このプロセスを「物語の構造化」と呼びます。 評価:コースで利用されているさまざまな文学資料に関連するトピックに関する短いエッセイの組み合わせ、臨床スキルセッションで提示された臨床症例の倫理的側面に関する報告書、および学生ジャーナリングは、このコースの評価の不可欠な要素です。 結論:物語の構造化の観点から私たちのコースを特徴付けることは、共通のテーマに関する複雑なカリキュラムのさまざまな要素を統合し、学生と教員の両方に、お互いの物語の執筆に参加するときに共有する特権と責任を思い出させることの両方に役立ちます。。
BACKGROUND: Efforts to "rehumanize" medical education through curriculum reform and program development have been numerous and ongoing in recent years. One particularly intriguing contribution has come from the area of narrative studies. It is now common to use literature in general, and physician--patient narratives in particular, both to expand students' understanding of the clinical encounter and to sensitize them to the humanistic aspects of medicine. DESCRIPTION: In this article, we describe the process by which we have introduced key insights from and elements of narrative theory into our 1st-year clinical skills program. Rather than limiting our efforts to the use of literature and to the description of individual narrative encounters, however, we have framed our entire course as an exercise in narrative construction. We refer to this process as "narrative structuring." EVALUATION: A combination of short essays on topics related to the various literary materials utilized in the course, written reports on ethical aspects of the clinical cases presented in the clinical skills sessions, and student journaling are integral components of the evaluation of this course. CONCLUSION: Characterizing our course in terms of narrative structuring serves both to integrate the various elements of our complex curriculum around a common theme and to remind both students and faculty alike of the privileges and responsibilities we share as we participate in the writing of one another's stories.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。