著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:患者の人種と民族性は、米国の医療の質とアクセスにおいて重要な役割を果たします。 目的:民族性(ヒスパニック系白人と非ヒスパニック系白人)の影響を調べることで、回答者の自己報告された医療提供者との相互作用。ヒスパニック系の白人の中で、人口統計学的および社会経済的特徴がどのように医療提供者との相互作用にどのように影響するかを理解すること。 設計:2002年の医療支出パネル調査の横断分析、ヘルスケアの研究と品質のための機関が実施した医療に関する全国的に代表的な調査。 参加者:データ収集の前12か月以内に医療提供者を訪問したと報告した民間の非制度化されていない米国人口> OR = 18歳。 結果:非ヒスパニック系白人(参照グループ)と比較して、いくつかの人口統計学的および社会経済的共変量を管理した後、過去12か月間に医師のオフィスまたは診療所を訪れたヒスパニック系白人は、医療提供者が「常に「聞いて」と報告する可能性が高くなりました。それらに[オッズ比(OR)= 1.36、95%信頼区間(CI)1.21-1.53]は、彼らが理解した(OR = 1.25、95%CI 1.10-1.41)ことを説明し、彼らが言わなければならないことを尊重したことを示しました(OR = 1.52、95%CI 1.35-1.72)。しかし、ヒスパニックは、非ヒスパニック系と比較して、ヘルスケアプロバイダーが「常に」治療オプション(OR = 0.83、95%CI 0.72-0.95)を制御したことを示す可能性が低くなりました。ヒスパニック系の人口のみで、年齢、居住地、国勢調査地域、健康保険の状況、および通常のケア源の存在は、医療提供者との自己報告された相互作用に影響を与えます。 結論:ヒスパニック系の白人の回答者は、プロバイダーと患者の相互作用のいくつかの側面が高品質を示しているのに対し、意思決定に関連する側面はそうではなかったと報告する可能性が高かった。これらのやや逆説的な結果は、将来の研究でより完全に検討する必要があります。
背景:患者の人種と民族性は、米国の医療の質とアクセスにおいて重要な役割を果たします。 目的:民族性(ヒスパニック系白人と非ヒスパニック系白人)の影響を調べることで、回答者の自己報告された医療提供者との相互作用。ヒスパニック系の白人の中で、人口統計学的および社会経済的特徴がどのように医療提供者との相互作用にどのように影響するかを理解すること。 設計:2002年の医療支出パネル調査の横断分析、ヘルスケアの研究と品質のための機関が実施した医療に関する全国的に代表的な調査。 参加者:データ収集の前12か月以内に医療提供者を訪問したと報告した民間の非制度化されていない米国人口> OR = 18歳。 結果:非ヒスパニック系白人(参照グループ)と比較して、いくつかの人口統計学的および社会経済的共変量を管理した後、過去12か月間に医師のオフィスまたは診療所を訪れたヒスパニック系白人は、医療提供者が「常に「聞いて」と報告する可能性が高くなりました。それらに[オッズ比(OR)= 1.36、95%信頼区間(CI)1.21-1.53]は、彼らが理解した(OR = 1.25、95%CI 1.10-1.41)ことを説明し、彼らが言わなければならないことを尊重したことを示しました(OR = 1.52、95%CI 1.35-1.72)。しかし、ヒスパニックは、非ヒスパニック系と比較して、ヘルスケアプロバイダーが「常に」治療オプション(OR = 0.83、95%CI 0.72-0.95)を制御したことを示す可能性が低くなりました。ヒスパニック系の人口のみで、年齢、居住地、国勢調査地域、健康保険の状況、および通常のケア源の存在は、医療提供者との自己報告された相互作用に影響を与えます。 結論:ヒスパニック系の白人の回答者は、プロバイダーと患者の相互作用のいくつかの側面が高品質を示しているのに対し、意思決定に関連する側面はそうではなかったと報告する可能性が高かった。これらのやや逆説的な結果は、将来の研究でより完全に検討する必要があります。
BACKGROUND: Patients' race and ethnicity play an important role in quality of and access to healthcare in the United States. OBJECTIVES: To examine the influence of ethnicity--Hispanic whites vs. non-Hispanic whites--on respondents' self-reported interactions with healthcare providers. To understand, among Hispanic whites, how demographic and socioeconomic characteristics impact their interactions with healthcare providers. DESIGN: Cross-sectional analysis of the 2002 Medical Expenditure Panel Survey, a nationally representative survey on medical care conducted by the Agency for Healthcare Research and Quality. PARTICIPANTS: Civilian, noninstitutionalized U.S. population aged > or = 18 years who reported visiting a healthcare provider within the past 12 months prior to data collection. RESULTS: After controlling for several demographic and socioeconomic covariates, compared to non-Hispanic whites (reference group), Hispanic whites who had visited a doctor's office or clinic in the past 12 months were more likely to report that their healthcare provider "always" listened to them [odds ratio (OR) = 1.36, 95% confidence interval (CI) 1.21-1.53], explained things so that they understood (OR = 1.25, 95% CI 1.10-1.41), showed respect for what they had to say (OR = 1.52, 95% CI 1.35-1.72), and spent enough time with them (OR = 1.22, 95% CI 1.08-1.38). However, Hispanics were less likely to indicate that their health care provider "always" gave them control over treatment options (OR = 0.83, 95% CI 0.72-0.95) as compared to non-Hispanics. Within the Hispanic population exclusively, age, place of residence, census region, health insurance status, and presence of a usual source of care influenced self-reported interactions with healthcare providers. CONCLUSION: Hispanic white respondents were more likely to report that some aspects of provider-patient interactions were indicative of high quality, whereas those related to decision-making autonomy were not. These somewhat paradoxical results should be examined more fully in future research.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。