Loading...
Journal of applied behavior analysis20070101Vol.40issue(4)

未就学児のスナックの選択に対する強化者のペアリングとフェードの影響

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

未就学児のスナックの選択に対する補強のペアリングとフェードの影響は、複数のベースライン設計で評価されました。スナックオプションのベースラインの好みは、繰り返されるペアアイテム優先評価を介して評価されました。食用、社会、および活動ベースの強化剤は、より優先性のないスナックオプションとのみペアになっています。スナックと補強材を最も頻繁に選択すると、3種類の補強が系統的にフェードされました。以前はあまり好ましくないスナックオプションの頻繁な選択は、ペアの強化で生成されましたが、ペアの補強が低レベルに縮小されたため、すべての子供にとって混乱しました。これらのデータは、ペアの補強材が当初の好ましくないスナックオプションの好みを高めるのに当初効果的であることを示しましたが、スナックオプションの価値のより永続的な変更は達成されなかったことを示しました。子供のスナックの選択に持続的な変化を生み出すための条件について説明します。

未就学児のスナックの選択に対する補強のペアリングとフェードの影響は、複数のベースライン設計で評価されました。スナックオプションのベースラインの好みは、繰り返されるペアアイテム優先評価を介して評価されました。食用、社会、および活動ベースの強化剤は、より優先性のないスナックオプションとのみペアになっています。スナックと補強材を最も頻繁に選択すると、3種類の補強が系統的にフェードされました。以前はあまり好ましくないスナックオプションの頻繁な選択は、ペアの強化で生成されましたが、ペアの補強が低レベルに縮小されたため、すべての子供にとって混乱しました。これらのデータは、ペアの補強材が当初の好ましくないスナックオプションの好みを高めるのに当初効果的であることを示しましたが、スナックオプションの価値のより永続的な変更は達成されなかったことを示しました。子供のスナックの選択に持続的な変化を生み出すための条件について説明します。

The effects of reinforcement pairing and fading on preschoolers' snack selections were evaluated in a multiple baseline design. Baseline preferences for snack options were assessed via repeated paired-item preference assessments. Edible, social, and activity-based reinforcers were then exclusively paired with a less preferred snack option. Once the snack paired with reinforcement was selected most frequently, the three types of reinforcement were systematically faded. Frequent selections of the previously less preferred snack option were produced with paired reinforcement, but were disrupted for all children as the paired reinforcement was reduced to low levels. These data showed that paired reinforcement was initially effective in increasing preference for the originally less preferred snack options, but more permanent changes in the value of the snack options were not achieved. Conditions for producing persistent changes in children's snack choices are discussed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google