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The Journal of trauma2008Mar01Vol.64issue(3)

自動車の衝突における死亡率に対するリクライブされた座席の影響

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, U.S. Gov't, Non-P.H.S.
概要
Abstract

背景:自動車の衝突は、米国での外傷関連の死の主な原因です。リクライーンされたシートバックは、クラッシュ速度を変化させ、居住者の結果に影響を与える可能性があります。居住者の死亡率に対するリクライニングシートバックの影響を調べました。 方法:我々の研究集団は、1995年から2005年までの米国の交通事故で構成されており、クラッシュ傷害研究およびエンジニアリングネットワークと国立自動車サンプリングシステムのクラッシュワッシュネスデータシステムのデータを使用しています。フェーズ1では、完全にリクライブされた居住者に損傷パターンをもたらす、衝突動態と生体力学的要因の詳細なレビューを実施しました。フェーズ2では、直立、部分的、および完全なリクライニング位置の結果を比較した人口ベースのレトロスペクティブコホート研究を実施しました。主要な結果尺度は30日間の死亡率でした。 結果:フェーズ1、屈曲および圧縮損傷は、抑制されたラップおよび肩ベルト上の屈曲および圧縮損傷により、抑制された居住者の重度の胸腹部および脊椎損傷をもたらし、関連する死亡率が高くなりました。追加の力の負荷からボルスターやパネルへの下肢の損傷の増加も認められました。フェーズ2、フロントシートの居住者の過半数(> 50%)が部分的にリクライニングされました。完全にリクライブされた居住者は若く(30対39年、p <0.0001)、男性である可能性が高く(70%対49%、p <0.0001)、シートベルトを着用する可能性が低く(58%対78%、P <0.0001)直立または部分的にリクライブされた居住者より。死亡率は、部分的に(調整済みオッズ比1.15、95%信頼区間1.05-1.26)と完全にリクライブされた居住者(調整済みオッズ比1.77、95%信頼区間1.09-2.88)の両方で増加しました。 結論:リクライブされた位置は、自動車の衝突における居住者の死亡率の増加に関連しています。

背景:自動車の衝突は、米国での外傷関連の死の主な原因です。リクライーンされたシートバックは、クラッシュ速度を変化させ、居住者の結果に影響を与える可能性があります。居住者の死亡率に対するリクライニングシートバックの影響を調べました。 方法:我々の研究集団は、1995年から2005年までの米国の交通事故で構成されており、クラッシュ傷害研究およびエンジニアリングネットワークと国立自動車サンプリングシステムのクラッシュワッシュネスデータシステムのデータを使用しています。フェーズ1では、完全にリクライブされた居住者に損傷パターンをもたらす、衝突動態と生体力学的要因の詳細なレビューを実施しました。フェーズ2では、直立、部分的、および完全なリクライニング位置の結果を比較した人口ベースのレトロスペクティブコホート研究を実施しました。主要な結果尺度は30日間の死亡率でした。 結果:フェーズ1、屈曲および圧縮損傷は、抑制されたラップおよび肩ベルト上の屈曲および圧縮損傷により、抑制された居住者の重度の胸腹部および脊椎損傷をもたらし、関連する死亡率が高くなりました。追加の力の負荷からボルスターやパネルへの下肢の損傷の増加も認められました。フェーズ2、フロントシートの居住者の過半数(> 50%)が部分的にリクライニングされました。完全にリクライブされた居住者は若く(30対39年、p <0.0001)、男性である可能性が高く(70%対49%、p <0.0001)、シートベルトを着用する可能性が低く(58%対78%、P <0.0001)直立または部分的にリクライブされた居住者より。死亡率は、部分的に(調整済みオッズ比1.15、95%信頼区間1.05-1.26)と完全にリクライブされた居住者(調整済みオッズ比1.77、95%信頼区間1.09-2.88)の両方で増加しました。 結論:リクライブされた位置は、自動車の衝突における居住者の死亡率の増加に関連しています。

BACKGROUND: Motor vehicle collisions are the leading cause of trauma-related death in the United States. Reclined seatbacks may alter crash kinetics and affect occupant outcome. We examined the effect of reclined seatbacks on occupant mortality. METHODS: Our study population consisted of United States traffic crashes from 1995 to 2005, using data from the Crash Injury Research and Engineering Network and the National Automotive Sampling System Crashworthiness Data System. Phase 1, we performed a detailed review of crash kinetics and biomechanical factors resulting in injury patterns in fully reclined occupants. Phase 2, we performed a population-based retrospective cohort study comparing outcome in upright, partial, and full recline positions. Primary outcome measure was 30-day mortality. RESULTS: Phase 1, flexion and compression injuries over pretensioned lap and shoulder belts resulted in severe thoracoabdominal and spine injuries in restrained occupants, with a high associated mortality. Increased lower extremity injuries from additional force loads into bolsters and panels were also noted. Phase 2, the majority (>50%) of front-seat occupants was partially reclined. Fully reclined occupants were younger (30 vs. 39 years, p < 0.0001), more likely to be male (70% vs. 49%, p < 0.0001) and less likely to wear a seat belt (58% vs. 78%, p < 0.0001) than upright or partially reclined occupants. Mortality was increased in both partially (adjusted odds ratio 1.15, 95% confidence interval 1.05-1.26) and fully reclined occupants (adjusted odds ratio 1.77, 95% confidence interval 1.09-2.88). CONCLUSION: The reclined position is associated with increased occupant mortality in motor vehicle collisions.

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