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Prevention science : the official journal of the Society for Prevention Research2008Dec01Vol.9issue(4)

麻薬、お金、グラフィック広告:モンタナメスプロジェクトの批判的レビュー

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文献タイプ:
  • Evaluation Study
  • Journal Article
概要
Abstract

モンタナメスプロジェクト(MMP)は、2005年にモンタナ州で大規模なメタンフェタミン予防プログラムを開始した組織です。プログラムの中心的なコンポーネントは、メタンフェタミンユーザーを非麻薬、危険、信頼できない、そして活気に満ちたグラフィック広告キャンペーンです。モンタナのティーンエイジャーは、週に3〜5回広告にさらされています。MMP、メディア、政治家は、モンタナでの反メタンフェタミンの態度を劇的に増加させ、薬物使用を減少させた大成功として、広告キャンペーンを描写しています。このプログラムは現在、全国に展開されており、かなりの公的資金を受け取っています。この記事では、MMPが使用した証拠を批判的にレビューして、広告キャンペーンが効果的であると主張しています。主な発見は、キャンペーンの経験的サポートが弱いということです。キャンペーンが有効であるという主張は、データによってサポートされていません。このキャンペーンは、メタンフェタミンを使用することの許容性の増加と、薬物を使用することの認識された危険の減少に関連しています。これらおよびその他の否定的な発見は、MMPによって無視され、誤って伝えられています。モンタナ州でのメタンフェタミンの使用の削減が広告キャンペーンによって引き起こされるという証拠はありません。現在の証拠に基づいて、モンタナスタイルのメタンフェタミンプログラムの継続的な公的資金と展開は慣れていません。

モンタナメスプロジェクト(MMP)は、2005年にモンタナ州で大規模なメタンフェタミン予防プログラムを開始した組織です。プログラムの中心的なコンポーネントは、メタンフェタミンユーザーを非麻薬、危険、信頼できない、そして活気に満ちたグラフィック広告キャンペーンです。モンタナのティーンエイジャーは、週に3〜5回広告にさらされています。MMP、メディア、政治家は、モンタナでの反メタンフェタミンの態度を劇的に増加させ、薬物使用を減少させた大成功として、広告キャンペーンを描写しています。このプログラムは現在、全国に展開されており、かなりの公的資金を受け取っています。この記事では、MMPが使用した証拠を批判的にレビューして、広告キャンペーンが効果的であると主張しています。主な発見は、キャンペーンの経験的サポートが弱いということです。キャンペーンが有効であるという主張は、データによってサポートされていません。このキャンペーンは、メタンフェタミンを使用することの許容性の増加と、薬物を使用することの認識された危険の減少に関連しています。これらおよびその他の否定的な発見は、MMPによって無視され、誤って伝えられています。モンタナ州でのメタンフェタミンの使用の削減が広告キャンペーンによって引き起こされるという証拠はありません。現在の証拠に基づいて、モンタナスタイルのメタンフェタミンプログラムの継続的な公的資金と展開は慣れていません。

The Montana Meth Project (MMP) is an organization that launched a large-scale methamphetamine prevention program in Montana in 2005. The central component of the program is a graphic advertising campaign that portrays methamphetamine users as unhygienic, dangerous, untrustworthy, and exploitive. Montana teenagers are exposed to the advertisements three to five times a week. The MMP, media and politicians have portrayed the advertising campaign as a resounding success that has dramatically increased anti-methamphetamine attitudes and reduced drug use in Montana. The program is currently being rolled out across the nation, and is receiving considerable public funding. This article critically reviews the evidence used by the MMP to claim that its advertising campaign is effective. The main finding is that empirical support for the campaign is weak. Claims that the campaign is effective are not supported by data. The campaign has been associated with increases in the acceptability of using methamphetamine and decreases in the perceived danger of using drugs. These and other negative findings have been ignored and misrepresented by the MMP. There is no evidence that reductions in methamphetamine use in Montana are caused by the advertising campaign. On the basis of current evidence, continued public funding and rollout of Montana-style methamphetamine programs is inadvisable.

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