Loading...
Journal of the experimental analysis of behavior2008Nov01Vol.90issue(3)

連想対称性、反対称性、および鳩の等価クラス形成の理論

,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

5つの実験では、ハトの連想対称性を評価しました。実験1A、1B、および2では、ハトは、同一のサンプルと比較応答の要件と、可能なすべての場所に現れる一致刺激との2つの代替シンボリックマッチングを学びました。機能的刺激の性質を制御し、すべての必要な差別を保証しているにもかかわらず、対称性の証拠はほとんどまたはまったくありませんでした。対照的に、実験3は、フランクとワッサーマン(2005)の発見を複製し、連続(go/no-go)の一致で対称性を示しました。これらの結果を考慮して、(1)機能刺激は、(2)トレーニングを通じて他の組み合わせの強化が刺激クラスの形成を促進することを促進するために、刺激と同時の位置化合物であると、(2)いくつかのサンプル比較組み合わせの継続的な非除去であることを提案します。3)クラスは、強化された組み合わせの要素で構成され、(4)一般的な要素がクラスの合併を生成します。理論は、特定のトレーニング関係のセットが「反対称性」を生み出すべきであると予測しています。ハトは、強化された関係の逆転よりも、非強化されたシンボリックベースライン関係の逆転にもっと反応する必要があります。実験4で、この直感に反する予測が確認されました。これらの結果やその他の理論的意味は、等価関係が強化の偶発性の自然な結果であるという考えを支持しています。

5つの実験では、ハトの連想対称性を評価しました。実験1A、1B、および2では、ハトは、同一のサンプルと比較応答の要件と、可能なすべての場所に現れる一致刺激との2つの代替シンボリックマッチングを学びました。機能的刺激の性質を制御し、すべての必要な差別を保証しているにもかかわらず、対称性の証拠はほとんどまたはまったくありませんでした。対照的に、実験3は、フランクとワッサーマン(2005)の発見を複製し、連続(go/no-go)の一致で対称性を示しました。これらの結果を考慮して、(1)機能刺激は、(2)トレーニングを通じて他の組み合わせの強化が刺激クラスの形成を促進することを促進するために、刺激と同時の位置化合物であると、(2)いくつかのサンプル比較組み合わせの継続的な非除去であることを提案します。3)クラスは、強化された組み合わせの要素で構成され、(4)一般的な要素がクラスの合併を生成します。理論は、特定のトレーニング関係のセットが「反対称性」を生み出すべきであると予測しています。ハトは、強化された関係の逆転よりも、非強化されたシンボリックベースライン関係の逆転にもっと反応する必要があります。実験4で、この直感に反する予測が確認されました。これらの結果やその他の理論的意味は、等価関係が強化の偶発性の自然な結果であるという考えを支持しています。

Five experiments assessed associative symmetry in pigeons. In Experiments 1A, 1B and 2, pigeons learned two-alternative symbolic matching with identical sample- and comparison-response requirements and with matching stimuli appearing in all possible locations. Despite controlling for the nature of the functional stimuli and insuring all requisite discriminations, there was little or no evidence for symmetry. By contrast, Experiment 3 demonstrated symmetry in successive (go/no-go) matching, replicating the findings of Frank and Wasserman (2005). In view of these results, I propose that in successive matching, (1) the functional stimuli are stimulus-temporal location compounds, (2) continual nonreinforcement of some sample-comparison combinationsjuxtaposed with reinforcement of other combinations throughout training facilitates stimulus class formation, (3) classes consist of the elements of the reinforced combinations, and (4) common elements produce class merger. The theory predicts that particular sets of training relations should yield "antisymmetry": Pigeons should respond more to a reversal of the nonreinforced symbolic baseline relations than to a reversal of the reinforced relations. Experiment 4 confirmed this counterintuitive prediction. These results and other theoretical implications support the idea that equivalence relations are a natural consequence of reinforcement contingencies.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google