Loading...
※翻訳は機械翻訳サービスを利用しております
Anatomical sciences education2008Jan01Vol.1issue(1)

視覚テストプロトコルが続く物理的およびデジタル死体解剖と結合された視覚的なテストプロトコルは、解剖学的知識とその評価の性質に関する洞察を提供します

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究努力は、熟練した学生による1年生の解剖研究室での人間の解剖学の探求のための2つの概念的に異なる方法を比較して対比しました。同じ死体を使用して取得したCTおよびMRI画像セット。目標は、各方法が「実践的な」構造探査タスク中に得られた実用的な解剖学的知識の直感的な感覚の学生の獲得に向けて行う相対的な貢献を理解することでした。この概念モデルの下で解剖学的知識を測定するための主な機器は、視覚的なプレゼンテーション方法と必要な対応する応答情報の両方を評価するために設計された分類システムを使用して生成された質問でした。学生は、探査法(物理的またはデジタル解剖)に基づいてグループにランダムに分割され、その後解剖学的領域がありました。物理的な分析者は直接的な方法を進めましたが、デジタル診断器は間接的な3Dデジタルモデルを生成および操作しました。6週間後、対応する学生の解剖学的割り当てチームは、写真とアニメーション化されたデジタル視覚化を使用して結果を比較しました。最後に、各方法が独自の利点を提供したかどうかを確認するために、分類スキーマに基づいた新しい視覚化の視覚的なテストプロトコルが実施されました。結果は、特定の字句特徴識別の要求とは対照的に、性別、解剖方法、および解剖学的領域に関係なく、回転モデルまたは視点決定応答を必要とする回転モデルとして提示された質問で大幅に優れていることを示しました。追加の結果は、性別と解剖方法のスコアに大きな違いを示す傾向の証拠を提供しました。これらの傾向は、より多くの人口を伴うさらなる試験で調査されます。

この研究努力は、熟練した学生による1年生の解剖研究室での人間の解剖学の探求のための2つの概念的に異なる方法を比較して対比しました。同じ死体を使用して取得したCTおよびMRI画像セット。目標は、各方法が「実践的な」構造探査タスク中に得られた実用的な解剖学的知識の直感的な感覚の学生の獲得に向けて行う相対的な貢献を理解することでした。この概念モデルの下で解剖学的知識を測定するための主な機器は、視覚的なプレゼンテーション方法と必要な対応する応答情報の両方を評価するために設計された分類システムを使用して生成された質問でした。学生は、探査法(物理的またはデジタル解剖)に基づいてグループにランダムに分割され、その後解剖学的領域がありました。物理的な分析者は直接的な方法を進めましたが、デジタル診断器は間接的な3Dデジタルモデルを生成および操作しました。6週間後、対応する学生の解剖学的割り当てチームは、写真とアニメーション化されたデジタル視覚化を使用して結果を比較しました。最後に、各方法が独自の利点を提供したかどうかを確認するために、分類スキーマに基づいた新しい視覚化の視覚的なテストプロトコルが実施されました。結果は、特定の字句特徴識別の要求とは対照的に、性別、解剖方法、および解剖学的領域に関係なく、回転モデルまたは視点決定応答を必要とする回転モデルとして提示された質問で大幅に優れていることを示しました。追加の結果は、性別と解剖方法のスコアに大きな違いを示す傾向の証拠を提供しました。これらの傾向は、より多くの人口を伴うさらなる試験で調査されます。

This research effort compared and contrasted two conceptually different methods for the exploration of human anatomy in the first-year dissection laboratory by accomplished students: "physical" dissection using an embalmed cadaver and "digital" dissection using three-dimensional volume modeling of whole-body CT and MRI image sets acquired using the same cadaver. The goal was to understand the relative contributions each method makes toward student acquisition of intuitive sense of practical anatomical knowledge gained during "hands-on" structural exploration tasks. The main instruments for measuring anatomical knowledge under this conceptual model were questions generated using a classification system designed to assess both visual presentation manner and the corresponding response information required. Students were randomly divided into groups based on exploration method (physical or digital dissection) and then anatomical region. The physical dissectors proceeded with their direct methods, whereas the digital dissectors generated and manipulated indirect 3D digital models. After 6 weeks, corresponding student anatomical assignment teams compared their results using photography and animated digital visualizations. Finally, to see whether each method provided unique advantages, a visual test protocol of new visualizations based on the classification schema was administered. Results indicated that all students, regardless of gender, dissection method, and anatomical region dissected performed significantly better on questions presented as rotating models requiring spatial ordering or viewpoint determination responses in contrast to requests for specific lexical feature identifications. Additional results provided evidence of trends showing significant differences in gender and dissection method scores. These trends will be explored with further trials with larger populations.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google