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この記事では、アメリカとインドの法的および倫理的視点から、断食の宗教的な宗教的儀式であるサレカナを調べます。2つのケースが表示されます。1つ目は、20代の女性が、頭の中で声を逃れるために飢えた女性です。2番目の症例には、緩和ケアを受け入れるのではなく、飢え死ぬことを選んだ末期がんの女性が含まれます。両方とも、この誓いを述べている実践と社会的状況の背後にあるジャイナ教の神学的根拠に注意を払って分析されます。ジャイナ教のコミュニティ内では、道徳的な推定は、サレカナが有効な宗教的儀式であり、したがって、強制のない情報を得た人によって自由に選ばれた場合、法的に保護されるべきであると主張します。
この記事では、アメリカとインドの法的および倫理的視点から、断食の宗教的な宗教的儀式であるサレカナを調べます。2つのケースが表示されます。1つ目は、20代の女性が、頭の中で声を逃れるために飢えた女性です。2番目の症例には、緩和ケアを受け入れるのではなく、飢え死ぬことを選んだ末期がんの女性が含まれます。両方とも、この誓いを述べている実践と社会的状況の背後にあるジャイナ教の神学的根拠に注意を払って分析されます。ジャイナ教のコミュニティ内では、道徳的な推定は、サレカナが有効な宗教的儀式であり、したがって、強制のない情報を得た人によって自由に選ばれた場合、法的に保護されるべきであると主張します。
This article examines Sallekhana, the Jain religious ritual of fasting to death, from the American and Indian legal and ethical perspectives. Two cases are presented. The first involves a woman in her twenties who starved herself to escape a voice in her head. The second case involves a woman with terminal cancer who chose to starve to death rather than accept palliative care. Both are analyzed with attention paid to the Jain theological rationale behind the practice and the social circumstances that predicate this vow. I argue that within Jain communities the moral presumption should be that Sallekhana is a valid religious ritual and should therefore be legally protected if it is freely chosen by an informed person free from coercion.
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