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Value in health : the journal of the International Society for Pharmacoeconomics and Outcomes Research20090101Vol.12issue(5)

アイテム肌の自己評価スケール(OSSA)と油性肌の衝撃スケール(OSS)のアイテム削減と心理測定検証

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

はじめに:フォーカスグループを使用して開発されました。油性肌の自己評価スケール(OSSA)および油性肌の衝撃スケール(OSIS)は、脂性顔面肌の患者報告の結果測定です。 目的:この研究の目的は、機器のアイテムスケール構造を完成させ、自己報告された油性の顔の肌を持つ成人の心理測定検証を実行することでした。 方法:OSSAとOSISは、米国で油性の顔の皮膚を持つ202人の成人被験者に投与されました。テストと再テストの信頼性評価のために、4〜10日後に152人の被験者のサブグループが返されました。 結果:202人の参加者のうち、72.8%が女性でした。64.4%は、自己報告された非重視にきびでした。アイテムの削減により、センセーション(5つのアイテム)、触覚(4つのアイテム)、視覚(4つのアイテム)ドメイン、単一の吸い取りアイテム、全体的な油性アイテムを備えた14アイタムOSSAが発生しました。症候は、迷惑と自己イメージを評価する2つの3項目のドメインに減少しました。確認因子分析により、最終的なアイテムスケール構造の構成妥当性がサポートされました。OSSASおよびOSISスケールには、許容されるアイテムの収束妥当性(アイテムスケール相関> 0.40)と床と天井の効果(<20%)がありました。Cronbachのアルファ係数は、OSSAで0.83から0.89、osisで0.82から0.87の範囲であり、優れた内部一貫性を示しています。3つのOSSASドメインのいずれかと2つのOSISドメインのいずれかについて、アプリオリテストと再テストの信頼性基準(クラス内相関[ICC]≥0.7)が満たされました。OSSAおよびOSISドメインは、患者が報告した顔の油性肌の重症度が異なるグループ間で区別され(P <0.0001)、油性肌に関連しています(P <0.0001)。 結論:この研究でテストされたOSSAおよびOSISバージョンは、それぞれ自己報告された油性顔の肌の重症度とその感情的影響の評価として、この患者サンプル(自己報告された油性顔の肌の成人)に強い心理測定特性を持っていることがわかっています。。

はじめに:フォーカスグループを使用して開発されました。油性肌の自己評価スケール(OSSA)および油性肌の衝撃スケール(OSIS)は、脂性顔面肌の患者報告の結果測定です。 目的:この研究の目的は、機器のアイテムスケール構造を完成させ、自己報告された油性の顔の肌を持つ成人の心理測定検証を実行することでした。 方法:OSSAとOSISは、米国で油性の顔の皮膚を持つ202人の成人被験者に投与されました。テストと再テストの信頼性評価のために、4〜10日後に152人の被験者のサブグループが返されました。 結果:202人の参加者のうち、72.8%が女性でした。64.4%は、自己報告された非重視にきびでした。アイテムの削減により、センセーション(5つのアイテム)、触覚(4つのアイテム)、視覚(4つのアイテム)ドメイン、単一の吸い取りアイテム、全体的な油性アイテムを備えた14アイタムOSSAが発生しました。症候は、迷惑と自己イメージを評価する2つの3項目のドメインに減少しました。確認因子分析により、最終的なアイテムスケール構造の構成妥当性がサポートされました。OSSASおよびOSISスケールには、許容されるアイテムの収束妥当性(アイテムスケール相関> 0.40)と床と天井の効果(<20%)がありました。Cronbachのアルファ係数は、OSSAで0.83から0.89、osisで0.82から0.87の範囲であり、優れた内部一貫性を示しています。3つのOSSASドメインのいずれかと2つのOSISドメインのいずれかについて、アプリオリテストと再テストの信頼性基準(クラス内相関[ICC]≥0.7)が満たされました。OSSAおよびOSISドメインは、患者が報告した顔の油性肌の重症度が異なるグループ間で区別され(P <0.0001)、油性肌に関連しています(P <0.0001)。 結論:この研究でテストされたOSSAおよびOSISバージョンは、それぞれ自己報告された油性顔の肌の重症度とその感情的影響の評価として、この患者サンプル(自己報告された油性顔の肌の成人)に強い心理測定特性を持っていることがわかっています。。

INTRODUCTION: Developed using focus groups, the Oily Skin Self Assessment Scale (OSSAS) and Oily Skin Impact Scale (OSIS) are patient-reported outcome measures of oily facial skin. OBJECTIVE: The aim of this study was to finalize the item-scale structure of the instruments and perform psychometric validation in adults with self-reported oily facial skin. METHODS: The OSSAS and OSIS were administered to 202 adult subjects with oily facial skin in the United States. A subgroup of 152 subjects returned, 4 to 10 days later, for test–retest reliability evaluation. RESULTS: Of the 202 participants, 72.8% were female; 64.4% had self-reported nonsevere acne. Item reduction resulted in a 14-item OSSAS with Sensation (five items), Tactile (four items) and Visual (four items) domains, a single blotting item, and an overall oiliness item. The OSIS was reduced to two three-item domains assessing Annoyance and Self-Image. Confirmatory factor analysis supported the construct validity of the final item-scale structures. The OSSAS and OSIS scales had acceptable item convergent validity (item-scale correlations >0.40) and floor and ceiling effects (<20%). Cronbach's alpha coefficients ranged from 0.83 to 0.89 for the OSSAS and 0.82 to 0.87 for the OSIS, demonstrating excellent internal consistency. The a priori test–retest reliability criterion (intraclass correlation [ICC] ≥0.7) was met for one of the three OSSAS domains and one of the two OSIS domains. OSSAS and OSIS domains distinguished among groups that differed in patient-reported facial oily skin severity (P < 0.0001), and bother associated with oily skin (P < 0.0001). CONCLUSIONS: The OSSAS and OSIS versions tested in this study have been found to have strong psychometric properties in this patient sample (adults with self-reported oily facial skin), as assessments of self-reported oily facial skin severity and its emotional impact, respectively.

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