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Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America2009Aug04Vol.106issue(31)

位置平均は、文字のような刺激で混雑を説明しています

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

視覚的な混雑は、散らかったシーンで発生するオブジェクト識別の内訳であり、周辺の視覚性能の主要な制限を表すプロセスです。混雑したオブジェクトが実験的に提示されると、重要な発見は、オブザーバーがターゲットの代わりに近くの隣接アイテムを頻繁に報告することです。この観察により、混雑はオブジェクトの位置コードのノイズの増加を反映するという提案につながりました。近くのオブジェクトの存在が位置エンコーディングを混乱させる方法は不明のままです。この混乱は、横様刺激を使用して定量化しました。そこでは、観察者は、水平ターゲットラインが刺激の中間点の上または下に配置されているかどうかを判断しました。全体として、オブザーバーは、混雑しているフランカーの存在下での審査位置で劣っていました。しかし、フランカーの水平線を相殺すると、オブザーバーはターゲットの水平線が同じ方向にシフトされたことを報告するようになりました。要するに、混雑は、フランカー構造の検出の有無にかかわらず、オブザーバーの位置の判断にランダムなエラーと系統的な誤差を誘発しました。計算モデリングは、フランカーの存在下での知覚された位置が、前に提案されているように、ターゲットにフランカー堤防を置換するのではなく、騒々しいターゲットとフランカーラインの位置の加重平均に従うことを明らかにしています。一緒に、私たちの結果は、混雑が平均化を使用して周辺の位置の騒々しい表現を正規化する著しいプロセスであることを示唆しています。

視覚的な混雑は、散らかったシーンで発生するオブジェクト識別の内訳であり、周辺の視覚性能の主要な制限を表すプロセスです。混雑したオブジェクトが実験的に提示されると、重要な発見は、オブザーバーがターゲットの代わりに近くの隣接アイテムを頻繁に報告することです。この観察により、混雑はオブジェクトの位置コードのノイズの増加を反映するという提案につながりました。近くのオブジェクトの存在が位置エンコーディングを混乱させる方法は不明のままです。この混乱は、横様刺激を使用して定量化しました。そこでは、観察者は、水平ターゲットラインが刺激の中間点の上または下に配置されているかどうかを判断しました。全体として、オブザーバーは、混雑しているフランカーの存在下での審査位置で劣っていました。しかし、フランカーの水平線を相殺すると、オブザーバーはターゲットの水平線が同じ方向にシフトされたことを報告するようになりました。要するに、混雑は、フランカー構造の検出の有無にかかわらず、オブザーバーの位置の判断にランダムなエラーと系統的な誤差を誘発しました。計算モデリングは、フランカーの存在下での知覚された位置が、前に提案されているように、ターゲットにフランカー堤防を置換するのではなく、騒々しいターゲットとフランカーラインの位置の加重平均に従うことを明らかにしています。一緒に、私たちの結果は、混雑が平均化を使用して周辺の位置の騒々しい表現を正規化する著しいプロセスであることを示唆しています。

Visual crowding is a breakdown in object identification that occurs in cluttered scenes, a process that represents the principle restriction on visual performance in the periphery. When crowded objects are presented experimentally, a key finding is that observers frequently report nearby flanking items instead of the target. This observation has led to the proposal that crowding reflects increased noise in the positional code for objects; although how the presence of nearby objects might disrupt positional encoding remains unclear. We quantified this disruption using cross-like stimuli, where observers judged whether the horizontal target line was positioned above or below the stimulus midpoint. Overall, observers were poorer at judging position in the presence of crowding flankers. However, offsetting horizontal lines in the flankers also led observers to report that the horizontal line in the target was shifted in the same direction, an effect that held for subthreshold flanker offsets. In short, crowding induced both random and systematic errors in observers' judgment of position, with or without the detection of flanker structure. Computational modeling reveals that perceived position in the presence of flankers follows a weighted average of noisy target- and flanker-line positions, rather than a substitution of flanker-features into the target, as has been proposed previously. Together, our results suggest that crowding is a preattentive process that uses averaging to regularize the noisy representation of position in the periphery.

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