著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
この研究では、批判的思考能力を作業療法(OT)および理学療法(PT)カリキュラムに参加することで改善できるかどうかを評価しました。研究者は、プログラムの最初と終わりにおけるOTおよびPT学生の批判的思考スキルのレベルを比較して、変化が発生したかどうかを判断し、違いを引き起こした可能性のあるカリキュラムの側面を調べました。カリキュラムには、問題ベースの学習モジュールの教育戦略、小グループディスカッションと問題解決、ケーススタディ、臨床観察、およびエビデンスに基づく実践の割り当て、および批判的思考についてのプロセス自体としての教育が含まれます。50人のOTおよびPTの学生は、修士号プログラムの学問段階の20か月の最初と終わりにワトソングレーザーのクリティカル思考評価を完了しました。研究者は、一方向の反復測定ANOVAを使用してデータを分析しました。結果は、事前テストまたはポストテストに関するOT学生とPTの学生の間に違いはなく、事前テストとポストテストの間のPT学生の違いも示されませんでした。OT学生のスコアは、事前テストからテスト後に大幅に増加しました。2つのカリキュラム間の違いにおける批判的思考スキルを教えるタイミングの影響と、ワトソングレーザーの批判的思考評価の妥当性は、連合軍の医療学生の批判的思考の変化の有効な尺度であることが議論されています。
この研究では、批判的思考能力を作業療法(OT)および理学療法(PT)カリキュラムに参加することで改善できるかどうかを評価しました。研究者は、プログラムの最初と終わりにおけるOTおよびPT学生の批判的思考スキルのレベルを比較して、変化が発生したかどうかを判断し、違いを引き起こした可能性のあるカリキュラムの側面を調べました。カリキュラムには、問題ベースの学習モジュールの教育戦略、小グループディスカッションと問題解決、ケーススタディ、臨床観察、およびエビデンスに基づく実践の割り当て、および批判的思考についてのプロセス自体としての教育が含まれます。50人のOTおよびPTの学生は、修士号プログラムの学問段階の20か月の最初と終わりにワトソングレーザーのクリティカル思考評価を完了しました。研究者は、一方向の反復測定ANOVAを使用してデータを分析しました。結果は、事前テストまたはポストテストに関するOT学生とPTの学生の間に違いはなく、事前テストとポストテストの間のPT学生の違いも示されませんでした。OT学生のスコアは、事前テストからテスト後に大幅に増加しました。2つのカリキュラム間の違いにおける批判的思考スキルを教えるタイミングの影響と、ワトソングレーザーの批判的思考評価の妥当性は、連合軍の医療学生の批判的思考の変化の有効な尺度であることが議論されています。
This study evaluated whether critical thinking ability can be improved through participation in occupational therapy (OT) and physical therapy (PT) curricula. The researchers compared levels of the critical thinking skills of OT and PT students at the beginning and end of their programs to determine whether changes occurred and to examine facets of the curricula that may have caused the differences. The curricula include teaching strategies of problem-based learning modules, small group discussion and problem-solving, case studies, clinical observation, and evidence-based practice assignments, as well as teaching about critical thinking as a process in itself. Fifty OT and PT students completed the Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal at the beginning and end of 20 mos of the academic phase of their master's degree programs. Researchers analyzed the data using a one-way repeated-measures ANOVA. Results showed no differences between OT and PT students on the pretest or post-test and no differences for PT students between the pretest and post-test. OT students' scores increased significantly from pretest to post-test. The influence of the timing of teaching critical thinking skills in the resulting differences between the two curricula, as well as the validity of the Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal is a valid measure of critical thinking changes in allied health students are discussed.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。