著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:補完的および代替医療(CAM)の一般的な人気の高まりに沿って、CAMのコースは国際的に医学部で実施されていますが、まだ調整されていない異質な方法で実施されています。スイスでは、医療学部のCAM教育に関する包括的なデータが不足しています。 目的:スイス医学部でのコースを調査するには、CAMに対する医学生の態度と知識、および医学部でのCAMコースの経験を文書化します。目的は、各医学部でのCAMコースの存在/不在と、CAMについての知識、知識、動機に対する生徒の態度との関係を決定することでした。 方法:CAMの現在のコースに関するデータは、5つのスイス医学部のWebサイトから、およびCAM教師に宛てられたオンラインアンケートから収集されました(n = 13)。すべてのスイスの上級医学生(n = 640)は、匿名のオンラインアンケートで調査されました。 結果:BernとZürichにはCamに2つの椅子があり、BaselとLausanneの外部教師がCamに馴染みのあるコースを提供しており、ジュネーブにはカム教育はありませんでした。上級医学生の38.3%が調査に返信しました。CAMコースを訪れた学生の80.0%は、CAMの知識を改善したと述べました。CAM教育の存在と、学生のCAMの自己評価された知識の大幅な上昇との間に関係はありませんでした。CAM Educationは、CAMについての学生の意見に大きな影響を与えず、CAMの研究を深めようとする動機付けもありません。CAMコースのフォーム、頻度、および内容は、他の国と同様に異質です。 結論:スイスの医学部のCAMコースの調整や基準はありません。私たちの結果は、スイスのカム・オブ・スイスの医学生に対する全体的な前向きな姿勢と前向きな個人的な経験を示唆していますが、CAMコースの不在または存在と学生の態度と知識の関係は見つかりませんでした。医療カリキュラムにおけるCAMの統合に対する調整されたポリシーを強くお勧めします。
背景:補完的および代替医療(CAM)の一般的な人気の高まりに沿って、CAMのコースは国際的に医学部で実施されていますが、まだ調整されていない異質な方法で実施されています。スイスでは、医療学部のCAM教育に関する包括的なデータが不足しています。 目的:スイス医学部でのコースを調査するには、CAMに対する医学生の態度と知識、および医学部でのCAMコースの経験を文書化します。目的は、各医学部でのCAMコースの存在/不在と、CAMについての知識、知識、動機に対する生徒の態度との関係を決定することでした。 方法:CAMの現在のコースに関するデータは、5つのスイス医学部のWebサイトから、およびCAM教師に宛てられたオンラインアンケートから収集されました(n = 13)。すべてのスイスの上級医学生(n = 640)は、匿名のオンラインアンケートで調査されました。 結果:BernとZürichにはCamに2つの椅子があり、BaselとLausanneの外部教師がCamに馴染みのあるコースを提供しており、ジュネーブにはカム教育はありませんでした。上級医学生の38.3%が調査に返信しました。CAMコースを訪れた学生の80.0%は、CAMの知識を改善したと述べました。CAM教育の存在と、学生のCAMの自己評価された知識の大幅な上昇との間に関係はありませんでした。CAM Educationは、CAMについての学生の意見に大きな影響を与えず、CAMの研究を深めようとする動機付けもありません。CAMコースのフォーム、頻度、および内容は、他の国と同様に異質です。 結論:スイスの医学部のCAMコースの調整や基準はありません。私たちの結果は、スイスのカム・オブ・スイスの医学生に対する全体的な前向きな姿勢と前向きな個人的な経験を示唆していますが、CAMコースの不在または存在と学生の態度と知識の関係は見つかりませんでした。医療カリキュラムにおけるCAMの統合に対する調整されたポリシーを強くお勧めします。
BACKGROUND: In line with growing public popularity of complementary and alternative medicine (CAM), courses in CAM have been implemented in Medical Schools internationally, but as yet in an uncoordinated and heterogeneous way. In Switzerland, comprehensive data about CAM education at Medical Faculties are lacking. OBJECTIVES: To survey courses at Swiss Medical Schools, document medical students' attitude toward and knowledge of CAM and their experience of CAM courses at medical schools. The aim was to determine the relationship between the presence/absence of CAM courses at each medical school and students' attitude toward, knowledge of, and motivation to learn about CAM. METHODS: Data about current courses in CAM were collected from the websites of the five Swiss Medical Schools and from an online questionnaire addressed to the CAM teachers (n = 13). All Swiss senior medical students (n = 640) were surveyed by an anonymous online questionnaire. RESULTS: There are two chairs for CAM in Bern and Zürich, CAM familiarisation courses are provided by external teachers in Basel and Lausanne, and there was no CAM education in Geneva. 38.3% of the senior medical students replied to the survey. 80.0% of the students who visited CAM courses stated that they have improved their knowledge of CAM. There was no relationship between the presence of CAM education and a significant elevation of the self-assessed knowledge of CAM of the students. CAM education has no significant influence on students' opinions about CAM, nor does it significantly motivate them to deepen their study of CAM. Form, frequency and content of CAM courses are similarly as heterogeneous as in other countries. CONCLUSIONS: There is no coordination or standard for CAM courses in Swiss Medical Schools. Our results suggest an overall positive attitude toward and positive personal experiences with CAM of Swiss medical students', but a relationship between the absence or presence of CAM courses and students attitudes and knowledge could not be found. A coordinated policy towards the integration of CAM in medical curricula is strongly recommended.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。