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顔の再建は、法医学的調査の文脈で、そして古代エジプトのミイラや沼地からJ. S.バッハのデジタルアニメーションまで、過去の人々の3次元の肖像画を作成するために採用されています。この論文では、骨格遺体からの故人の描写と識別に関連する顔面再構成法(一般にマンチェスター法として知られています)を考慮します。軟部組織の再建、解剖学的変動、骨格評価に関連する芸術的ライセンスと科学的厳密さの問題について説明します。芸術的な解釈の必要性は、特に耳と口の形態のために、そして老化した大人のための皮膚のために、骨格素材のみが利用可能な場合に最大です。保存された軟部組織、肖像画、病理学的状態または治癒した損傷から情報が利用できる場合、最大の精度が可能です。
顔の再建は、法医学的調査の文脈で、そして古代エジプトのミイラや沼地からJ. S.バッハのデジタルアニメーションまで、過去の人々の3次元の肖像画を作成するために採用されています。この論文では、骨格遺体からの故人の描写と識別に関連する顔面再構成法(一般にマンチェスター法として知られています)を考慮します。軟部組織の再建、解剖学的変動、骨格評価に関連する芸術的ライセンスと科学的厳密さの問題について説明します。芸術的な解釈の必要性は、特に耳と口の形態のために、そして老化した大人のための皮膚のために、骨格素材のみが利用可能な場合に最大です。保存された軟部組織、肖像画、病理学的状態または治癒した損傷から情報が利用できる場合、最大の精度が可能です。
Facial reconstruction is employed in the context of forensic investigation and for creating three-dimensional portraits of people from the past, from ancient Egyptian mummies and bog bodies to digital animations of J. S. Bach. This paper considers a facial reconstruction method (commonly known as the Manchester method) associated with the depiction and identification of the deceased from skeletal remains. Issues of artistic licence and scientific rigour, in relation to soft tissue reconstruction, anatomical variation and skeletal assessment, are discussed. The need for artistic interpretation is greatest where only skeletal material is available, particularly for the morphology of the ears and mouth, and with the skin for an ageing adult. The greatest accuracy is possible when information is available from preserved soft tissue, from a portrait, or from a pathological condition or healed injury.
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