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Emergency medicine journal : EMJ2012Mar01Vol.29issue(3)

英国のトラウマシステムの縁から主要な外傷患者を輸送する

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:農村部で発生する深刻な自動車の衝突(MVC)の場合、定量化:主要な外傷センター(MTC)への道路で45分以上発生する数。ヘリコプターでMTCに45分以上発生する数。また、MTCから道路で45分以上発生し、ヘリコプターが飛ぶことができない場合、事件が発生した場合、地元の外傷ユニットに連れて行かなければならない患者の数。 方法:シュロップシャーで発生したMVCでは、2006 - 9年(包括的)に患者が死亡または重傷を負いました。次のパラメーターを使用して分析しました。空気によるMTCからの距離。ヘリコプター救急医療サービスの運用に影響を与える天候と視界関連の要因。 結果:722の深刻なMVCが発生し、そのうち626(87%)がMTCから道路で45分以上発生しました。これらの626の事件のうち、ヘリコプターが飛ぶことができる条件で408が発生しました。218の事件(30%)があり、MTCから道路で45分以上であり、ヘリコプターが飛んでいなかったときに発生しました。 結論:患者の遠隔地や農村部からMTCへの輸送は、依然として問題になります。より効率的な検索と移転のシステムを開発するには、特に救急医療ヘリコプターが夜間に安全に運営される方法を検討するには、さらなる作業が必要です。

目的:農村部で発生する深刻な自動車の衝突(MVC)の場合、定量化:主要な外傷センター(MTC)への道路で45分以上発生する数。ヘリコプターでMTCに45分以上発生する数。また、MTCから道路で45分以上発生し、ヘリコプターが飛ぶことができない場合、事件が発生した場合、地元の外傷ユニットに連れて行かなければならない患者の数。 方法:シュロップシャーで発生したMVCでは、2006 - 9年(包括的)に患者が死亡または重傷を負いました。次のパラメーターを使用して分析しました。空気によるMTCからの距離。ヘリコプター救急医療サービスの運用に影響を与える天候と視界関連の要因。 結果:722の深刻なMVCが発生し、そのうち626(87%)がMTCから道路で45分以上発生しました。これらの626の事件のうち、ヘリコプターが飛ぶことができる条件で408が発生しました。218の事件(30%)があり、MTCから道路で45分以上であり、ヘリコプターが飛んでいなかったときに発生しました。 結論:患者の遠隔地や農村部からMTCへの輸送は、依然として問題になります。より効率的な検索と移転のシステムを開発するには、特に救急医療ヘリコプターが夜間に安全に運営される方法を検討するには、さらなる作業が必要です。

OBJECTIVE: For serious motor vehicle crashes (MVC) occurring in a rural area to quantify: how many occur more than 45 min by road to a major trauma centre (MTC); how many occur more than 45 min by helicopter to an MTC; and how many patients might have to be taken to a local trauma unit if their incident occurs more than 45 min by road from an MTC and when the helicopter cannot fly. METHODS: MVC occurring in Shropshire, in which patients were killed or seriously injured during 2006-9 (inclusive) were analysed using the following parameters: distance from MTC by road; distance from MTC by air; weather and visibility-related factors that affect the operation of a helicopter emergency medical service. RESULTS: 722 serious MVC occurred, of which 626 (87%) occurred more than 45 min by road from the MTC. Of these 626 incidents, 408 occurred in conditions in which the helicopter could fly. There were 218 incidents (30%), which were more than 45 min by road from the MTC and which occurred when the helicopter could not fly. CONCLUSIONS: The transportation of patients from remote and rural areas to MTC remains problematical. Further work is required to develop more efficient systems of retrieval and transfer, and in particular to consider how emergency medical helicopters might operate safely at night.

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