Loading...
Journal of applied behavior analysis20110101Vol.44issue(1)

埋め込まれたプロンプトは、埋め込まれた罰として機能する可能性があります:典型的な幼稚園教育戦略内の予期しない行動プロセスの検出

,
,
文献タイプ:
  • Case Reports
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究では、4歳の少女への概念の教育中に行動に影響を与えた予期しない行動プロセスについて説明しています。教師の指向性が異なる3つの戦略の有効性と好みは、それぞれマルチレッドデザインと同時チェーンの配置で評価されました。最も教師の方向性に関係する戦略は、最も効果的で好まれていました。さらに、子ども主導の教育手順で一般的な埋め込まれた教師のプロンプトは、子供のおもちゃの遊びのパニッシャーとして機能しました。効果的で好ましい教育条件を設計するための意味について説明します。

この研究では、4歳の少女への概念の教育中に行動に影響を与えた予期しない行動プロセスについて説明しています。教師の指向性が異なる3つの戦略の有効性と好みは、それぞれマルチレッドデザインと同時チェーンの配置で評価されました。最も教師の方向性に関係する戦略は、最も効果的で好まれていました。さらに、子ども主導の教育手順で一般的な埋め込まれた教師のプロンプトは、子供のおもちゃの遊びのパニッシャーとして機能しました。効果的で好ましい教育条件を設計するための意味について説明します。

This study describes an unexpected behavioral process that influenced behavior during the teaching of concepts to a 4-year-old girl. The efficacy of and preference for three strategies that varied in teacher directedness were assessed in a multielement design and concurrent-chains arrangement, respectively. The strategy that involved the most teacher direction was most efficacious and preferred. In addition, embedded teacher prompts, common in child-led teaching procedures, functioned as a punisher for the child's toy play. Implications for designing effective and preferred teaching conditions are discussed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google