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この論文は、リチャード・タイトマスにとって、国家の血液政策としての贈与関係(TGR)の理論的根拠は、本質的な健康資源の提供において自由を社会正義と調和させることであると主張している。ニーズに基づいた分配原則に支えられて、TGRは、人々に従事し、自発的に血液やその他の身体物質を共通の利益として与えるように動機付けるための複数の価値のための社会的空間を提供します。TGRを価値の多元的な枠組みとその意味としての理解は、経済的メカニズムを使用して移植のための臓器を含む身体物質または商品の供給を増やすという問題を議論するために使用されます。TGRは、ボディ商品が民間の商品として扱われ、主に市場の効率を達成することに基づいて分配されるポリシーを除外しているが、原則として、財政的な報酬を含む材料の報酬の使用に反対するものではないと主張している。
この論文は、リチャード・タイトマスにとって、国家の血液政策としての贈与関係(TGR)の理論的根拠は、本質的な健康資源の提供において自由を社会正義と調和させることであると主張している。ニーズに基づいた分配原則に支えられて、TGRは、人々に従事し、自発的に血液やその他の身体物質を共通の利益として与えるように動機付けるための複数の価値のための社会的空間を提供します。TGRを価値の多元的な枠組みとその意味としての理解は、経済的メカニズムを使用して移植のための臓器を含む身体物質または商品の供給を増やすという問題を議論するために使用されます。TGRは、ボディ商品が民間の商品として扱われ、主に市場の効率を達成することに基づいて分配されるポリシーを除外しているが、原則として、財政的な報酬を含む材料の報酬の使用に反対するものではないと主張している。
This paper argues that, for Richard Titmuss, the rationale of the gift relationship (TGR) as a national blood policy is to reconcile liberty with social justice in the provision of an essential health resource. Underpinned by a needs-based distributive principle, TGR provides a social space for a plurality of values in which to engage with and motivate people to voluntarily give blood and other body materials as a common good. This understanding of TGR as a value pluralistic framework and its implications will be used to discuss the issue of using economic mechanisms to increase the supply of body materials or goods, including organs for transplantation. It is argued that, while TGR excludes a policy in which body goods are treated as private commodities and distributed primarily on the basis of achieving market efficiency, it is not in principle opposed to the use of material rewards, including financial ones, to motivate people to donate.
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