著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景/目的:エビデンスに基づいた実践(EBP)と研究利用(RU)は、クライアントが最高のレベルのケアを受ける方法として促進されます。しかし、限られた研究では、作業療法士によるこれらのアプローチの使用を評価しています。この研究では、オーストラリアの小児作業療法士のグループのEBPとRUの知識、態度、実践、障壁を調査しました。 方法:研究知識、態度、および研究調査の実践、エドモントン研究志向調査、および研究利用範囲の障壁を完了した138人の参加者(回答率46%)からアンケートを受け取りました。 結果:参加者は、研究に対して前向きな態度を保持し、実践的アプローチを導くために新しい情報にアクセスすることをいとわなかった。しかし、参加者は研究の知識と実践に自信がなく、臨床診療の研究結果を実施しました。特に研究のプレゼンテーションとアクセシビリティに関連して、RUに対する複数の障壁が認識されました。参加者は、研究の実施における限られた関与を報告しましたが、参加者の大半は、臨床診療の調査結果をある程度実施していると報告しました。 結論:組織内の追加の研究教育とサポートは、子どもや家族が健全で高品質の研究証拠に基づいた作業療法サービスを受けていることを保証するために有益です。この研究の結果は、オーストラリアの小児職業療法士の認識されている研究知識、態度、実践、障壁に関する洞察を提供し、専門職でのEBPとRUの使用を増やすために特定の戦略を実施できるようにします。
背景/目的:エビデンスに基づいた実践(EBP)と研究利用(RU)は、クライアントが最高のレベルのケアを受ける方法として促進されます。しかし、限られた研究では、作業療法士によるこれらのアプローチの使用を評価しています。この研究では、オーストラリアの小児作業療法士のグループのEBPとRUの知識、態度、実践、障壁を調査しました。 方法:研究知識、態度、および研究調査の実践、エドモントン研究志向調査、および研究利用範囲の障壁を完了した138人の参加者(回答率46%)からアンケートを受け取りました。 結果:参加者は、研究に対して前向きな態度を保持し、実践的アプローチを導くために新しい情報にアクセスすることをいとわなかった。しかし、参加者は研究の知識と実践に自信がなく、臨床診療の研究結果を実施しました。特に研究のプレゼンテーションとアクセシビリティに関連して、RUに対する複数の障壁が認識されました。参加者は、研究の実施における限られた関与を報告しましたが、参加者の大半は、臨床診療の調査結果をある程度実施していると報告しました。 結論:組織内の追加の研究教育とサポートは、子どもや家族が健全で高品質の研究証拠に基づいた作業療法サービスを受けていることを保証するために有益です。この研究の結果は、オーストラリアの小児職業療法士の認識されている研究知識、態度、実践、障壁に関する洞察を提供し、専門職でのEBPとRUの使用を増やすために特定の戦略を実施できるようにします。
BACKGROUND/AIM: Evidence-based practice (EBP) and research utilisation (RU) are promoted as ways for clients to receive the best level of care. However, limited research has evaluated the use of these approaches by occupational therapists. This study investigated the knowledge, attitudes, practices of and barriers to EBP and RU of a group of paediatric occupational therapists from Australia. METHODS: Questionnaires were received from 138 participants (response rate 46%) who completed the Research Knowledge, Attitudes and Practices of Research Survey, the Edmonton Research Orientation Survey and the Barriers to Research Utilisation Scale. RESULTS: The participants held positive attitudes towards research, and were willing to access new information to guide practice approaches. However, participants were less confident in their research knowledge and practices and implemented research findings into clinical practice. Multiple barriers to RU were perceived, particularly associated with the presentation and accessibility of research. Participants reported limited engagement in conducting research studies, although the majority of the participants reported implementing the findings of research into their clinical practice to some extent. CONCLUSION: Additional research education and support within organisations would be beneficial to ensure that children and families are receiving occupational therapy services that are based on sound, high-quality research evidence. The findings of this study provide insight into the perceived research knowledge, attitudes, practices of and barriers to Australian paediatric occupational therapists, enabling specific strategies to be implemented to increase the use of EBP and RU within the profession.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。