Loading...
Physical & occupational therapy in pediatrics2011Nov01Vol.31issue(4)

脳性麻痺のある子どもや青年の学習スタイルの分類に関する小児理学療法士と物理教育者の認識

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究の目的は、脳性麻痺(CP)の子供や青年に運動活動を教えるという文脈で学習スタイルを分類することに関する専門家の認識を調べることでした。参加者は、オランダの特殊教育のための3つの学校で21人の小児理学療法士(PPT)と7人の物理教育者(PE)でした。すべての参加者は、2つの既存の学習スタイルの機器(Kolbの学習スタイルインベントリとMyers-Briggsタイプインジケーター)の重要な説明を紹介し、CPの子供や青年にそれらを適用し、書面による調査で認識を報告しました。この研究には、混合メソッドの設計がありました。定量的および定性的データ分析により、PPTとPEは、CPを持つ子供や青年に運動活動を教えるという文脈で学習スタイルを分類するという考えについてほとんど肯定的であり、3つの主な理由、個々のアプローチ、専門的コミュニケーション、治療意識を示しています。さらに、定性的データ分析により、2つの学習スタイル機器の重要な説明は、CPの子供と青年の分類として実行不可能であることが示されました。したがって、他の学習スタイル分類機器を調査することをお勧めします。また、CPの子供や青年に運動活動を教えるというコンテキストで、新しい学習スタイル分類機器を開発する必要があることをお勧めします。

この研究の目的は、脳性麻痺(CP)の子供や青年に運動活動を教えるという文脈で学習スタイルを分類することに関する専門家の認識を調べることでした。参加者は、オランダの特殊教育のための3つの学校で21人の小児理学療法士(PPT)と7人の物理教育者(PE)でした。すべての参加者は、2つの既存の学習スタイルの機器(Kolbの学習スタイルインベントリとMyers-Briggsタイプインジケーター)の重要な説明を紹介し、CPの子供や青年にそれらを適用し、書面による調査で認識を報告しました。この研究には、混合メソッドの設計がありました。定量的および定性的データ分析により、PPTとPEは、CPを持つ子供や青年に運動活動を教えるという文脈で学習スタイルを分類するという考えについてほとんど肯定的であり、3つの主な理由、個々のアプローチ、専門的コミュニケーション、治療意識を示しています。さらに、定性的データ分析により、2つの学習スタイル機器の重要な説明は、CPの子供と青年の分類として実行不可能であることが示されました。したがって、他の学習スタイル分類機器を調査することをお勧めします。また、CPの子供や青年に運動活動を教えるというコンテキストで、新しい学習スタイル分類機器を開発する必要があることをお勧めします。

The purpose of this study was to examine professionals' perceptions on classifying learning styles in the context of teaching motor activities to children and adolescents with cerebral palsy (CP). The participants were 21 pediatric physical therapists (PPTs) and seven physical educators (PEs) in three schools for special education in The Netherlands. All participants were introduced to the key descriptions of two existing learning style instruments (Kolb's Learning Style Inventory and Myers-Briggs Type Indicator), applied them to children and adolescents with CP, and reported their perceptions in written surveys. This study had a mixed-methods design. Quantitative and qualitative data analyses showed that PPTs and PEs are mostly positive about the idea of classifying learning styles in the context of teaching motor activities to children and adolescents with CP, giving three main reasons: individual approach, professional communication, and treatment awareness. Additionally, qualitative data analysis showed that the key descriptions of the two learning style instruments were not feasible as classifications for children and adolescents with CP. It is therefore recommended that other learning style classification instruments should be explored and that possibly a new learning style classification instrument should be developed in the context of teaching motor activities to children and adolescents with CP.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google