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目的:特定の民族グループは、緊急の義務入学に不釣り合いに表されているようです。これは、精神病理学のリスクが並行しているためである可能性がありますが、少数民族の患者のケアへのさまざまな経路も説明要因である可能性があります。この記事では、民族的背景、精神医学的緊急サービスへの経路、および緊急強制入院の予測因子としての過去の精神医学的治療の影響に集中しています。 方法:2004年9月から2006年9月までの精神医学的緊急サービスアムステルダム(PESA)と連続して接触するすべての患者が研究に含まれました。社会人口統計学的および臨床的特性、およびメンタルヘルスサービスの事前の使用と緊急サービスへの紹介に関するデータを収集しました。 結果:スリナムとオランダのアンティル諸島(OR 2.6)、サハラ以南のアフリカ(OR 3.1)、モロッコおよびその他の非西側諸国(それぞれまたは1.7)からの移民の義務的な入場のリスクは、オランダの先住民よりも有意に高かった。社会人口統計学的特性、診断、紹介パターン、精神医学的治療の歴史を制御した後、この相関はもはや見つかりませんでした。 結論:民族の背景が緊急の義務的な入院において独立した役割を果たしているという仮説を立証する証拠は見つかりませんでした。GPによる紹介ではなく、精神病と診断された警察の紹介は、非西洋移民の義務的な入院のリスクが高いための説明要因のように思われました。過去5年間の二次メンタルヘルスケアとのまれな接触は、より高いリスクと一貫して関連していることがわかっていませんでした。
目的:特定の民族グループは、緊急の義務入学に不釣り合いに表されているようです。これは、精神病理学のリスクが並行しているためである可能性がありますが、少数民族の患者のケアへのさまざまな経路も説明要因である可能性があります。この記事では、民族的背景、精神医学的緊急サービスへの経路、および緊急強制入院の予測因子としての過去の精神医学的治療の影響に集中しています。 方法:2004年9月から2006年9月までの精神医学的緊急サービスアムステルダム(PESA)と連続して接触するすべての患者が研究に含まれました。社会人口統計学的および臨床的特性、およびメンタルヘルスサービスの事前の使用と緊急サービスへの紹介に関するデータを収集しました。 結果:スリナムとオランダのアンティル諸島(OR 2.6)、サハラ以南のアフリカ(OR 3.1)、モロッコおよびその他の非西側諸国(それぞれまたは1.7)からの移民の義務的な入場のリスクは、オランダの先住民よりも有意に高かった。社会人口統計学的特性、診断、紹介パターン、精神医学的治療の歴史を制御した後、この相関はもはや見つかりませんでした。 結論:民族の背景が緊急の義務的な入院において独立した役割を果たしているという仮説を立証する証拠は見つかりませんでした。GPによる紹介ではなく、精神病と診断された警察の紹介は、非西洋移民の義務的な入院のリスクが高いための説明要因のように思われました。過去5年間の二次メンタルヘルスケアとのまれな接触は、より高いリスクと一貫して関連していることがわかっていませんでした。
OBJECTIVE: Specific ethnic groups appear to be disproportionally represented in emergency compulsory admissions. This may be due to a parallel higher risk of psychopathology, but different pathways to care in patients from ethnic minorities may also be an explanatory factor. In this article we concentrate on the influence of ethnic background, pathways to psychiatric emergency services and the amount of past psychiatric treatment as predictors of emergency compulsory admission. METHODS: All the patients coming into contact consecutively with the Psychiatric Emergency Service Amsterdam (PESA) from September 2004 to September 2006 were included in the study. We collected socio-demographic and clinical characteristics, and data about prior use of mental health services and referral to the emergency service. RESULTS: The risk of compulsory admission for immigrants from Surinam and the Dutch Antilles (OR 2.6), sub-Saharan Africa (OR 3.1), Morocco and other non-Western countries (each OR 1.7) was significantly higher than for native Dutch people. After controlling for socio-demographic characteristics, diagnosis, referral pattern and psychiatric treatment history, this correlation was no longer found. CONCLUSION: We found no evidence to substantiate the hypothesis that ethnic background plays an independent role in emergency compulsory admission. Police referral rather than referral by a GP, and being diagnosed with a psychosis, seemed to be explanatory factors for the high risk of compulsory admission for non-Western immigrants. Infrequent contact with secondary mental healthcare during the previous five years was not found to be consistently associated with a higher risk.
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