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The American journal of hospice & palliative care2012Mar01Vol.29issue(2)

倫理と緩和ケア:どのコンサルタントといつ?

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

過去30年にわたって、そして過去10年間でますます、緩和ケアサービスは、あらゆる年齢の患者と家族の生活終了問題のコミュニケーション、意思決定、および管理の複雑さに特徴的に取り組んでいます。臨床倫理サービスには、米国で並行して30年以上の歴史があります。そのため、臨床倫理が終末期と終わりに伴う問題について「歯を切る」ことを提供している人もいます。著者は、緩和ケア、臨床倫理、またはその両方との協議の適切性を決定する際に必要な考慮事項を提案しています。遭遇した緊張と、両方のコンサルタントの一般的または重複するドメインの識別の解決策が提示されます。

過去30年にわたって、そして過去10年間でますます、緩和ケアサービスは、あらゆる年齢の患者と家族の生活終了問題のコミュニケーション、意思決定、および管理の複雑さに特徴的に取り組んでいます。臨床倫理サービスには、米国で並行して30年以上の歴史があります。そのため、臨床倫理が終末期と終わりに伴う問題について「歯を切る」ことを提供している人もいます。著者は、緩和ケア、臨床倫理、またはその両方との協議の適切性を決定する際に必要な考慮事項を提案しています。遭遇した緊張と、両方のコンサルタントの一般的または重複するドメインの識別の解決策が提示されます。

Over the past 30 years, and increasingly over the past decade, palliative care services characteristically address the complexity of communication, decision making, and management of end-of-life issues for patients and families of all ages. Clinical ethics services have a parallel 30-plus year history in the United States-so much so that some have offered that clinical ethics has "cut its teeth" on issues attendant to the beginning and end of life. The authors propose considerations necessary in determining the appropriateness of consultation with palliative care, clinical ethics, or both, and when either may be necessary but perhaps not sufficient for patient and family management. A resolution for any encountered tension and identification of common or overlapping domains for both consultants is presented.

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