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目的:患者満足度アンケート(PSQ -18)を使用して、アートセンターに参加する患者の満足度を研究します。 材料と方法:断面インタビューベースの手法を使用して、満足度を研究しました。 結果:アートセンターに参加する合計59人の患者が研究に含まれていました。一般的な満足度の平均スコアは、技術品質3.03(SD 0.92)の場合、3.22(SD 0.86)、対人マナー3.25(SD 0.93)、コミュニケーション(SD 0.90)、財務面では2.38(SD 1.00)および訪問中に費やした時間、平均スコアは2.97(SD 0.98)でした 解釈:患者の満足度は、治療とケアのためのガイドラインの計画と策定の鍵です。
目的:患者満足度アンケート(PSQ -18)を使用して、アートセンターに参加する患者の満足度を研究します。 材料と方法:断面インタビューベースの手法を使用して、満足度を研究しました。 結果:アートセンターに参加する合計59人の患者が研究に含まれていました。一般的な満足度の平均スコアは、技術品質3.03(SD 0.92)の場合、3.22(SD 0.86)、対人マナー3.25(SD 0.93)、コミュニケーション(SD 0.90)、財務面では2.38(SD 1.00)および訪問中に費やした時間、平均スコアは2.97(SD 0.98)でした 解釈:患者の満足度は、治療とケアのためのガイドラインの計画と策定の鍵です。
AIM: To study level of satisfaction among patients attending ART centre using Patient Satisfaction Questionnaire (PSQ - 18). MATERIALS AND METHODS: A cross-sectional interview based technique was used to study the level of satisfaction. RESULTS: A total of 59 patients attending ART centre were included in the study. The mean score for general satisfaction was 3.22 (SD 0.86), for technical quality 3.03 (SD 0.92), for the interpersonal manner 3.25 (SD 0.93), for communication (SD 0.90), for financial aspects was 2.38 (SD 1.00) and for time spent during the visit, the mean score was 2.97 (SD 0.98) INTERPRETATION: Patient satisfaction is the key in planning and formulating guidelines for treatment and care.
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