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背景:近年、10の主要な多国籍食品および飲料会社が国際食品および飲料同盟(IFBA)内で協力して、公衆衛生へのコミットメントを高めています。現在のIFBAのコミットメントには、製品の栄養品質を改善するためのイニシアチブと、これらの製品が子供に宣伝される方法が含まれます。ただし、消費されたパッケージ化された食品と飲料の総市場シェアへのIFBAメンバーの貢献の影響と大きさは、不完全に理解されています。 方法:この影響を評価するために、国際的な独立市場分析会社であるEuromonitorが提供するパッケージ化された食品およびソフトドリンク会社の株式を調べました。包装された食品には、離乳食、ベーカリー、缶詰/保存食品、冷えた/加工食品、菓子、乳製品、乾燥加工食品、冷凍加工食品、アイスクリーム、食事の交換、麺、油と脂肪、パスタ、準備ができた食事、ソース、ドレッシング、ドレッシングが含まれます。調味料、スナックバー、スープ、スプレッド、甘くておいしいスナック。ソフトドリンクには、炭酸塩、パッケージ化されたフルーツ/野菜ジュース、ボトル入り飲料水、機能的な飲み物、濃縮物、レディドリンクティー、レディドリンクコーヒー、アジアの専門の飲み物が含まれます。米国、中国、インド、エジプト、南アフリカ、ブラジル、メキシコ、トルコ、英国など、世界的および9か国内のIFBA企業の市場株式を計算しました。 結果:世界中で、上位10のパッケージ食品会社は売り上げの15.2%を占め、個々の企業は3.3%未満の貢献をしています。トップ10のソフトドリンク会社は、世界中の売上の52.3%を占めています。コカ・コーラとペプシコは、それぞれ売上の25.9%と11.5%でリードしています。 結論:トップ10のソフトドリンク企業は世界の販売の半分を占めていますが、上位10のパッケージフード会社は、それぞれ3.3%未満のほとんどの個々の企業が貢献している市場シェアのわずかな割合のみを占めています。主要な多国籍企業は、世界的に一般の人々の健康を改善するためのプログラムを開発および実施する際に、無数の中小企業が加わる必要があります。これらの企業の完全な参加がなければ、IFBAメンバーやその他の主要な多国籍食品および飲料会社によるコミットメントの影響は限られたままです。
背景:近年、10の主要な多国籍食品および飲料会社が国際食品および飲料同盟(IFBA)内で協力して、公衆衛生へのコミットメントを高めています。現在のIFBAのコミットメントには、製品の栄養品質を改善するためのイニシアチブと、これらの製品が子供に宣伝される方法が含まれます。ただし、消費されたパッケージ化された食品と飲料の総市場シェアへのIFBAメンバーの貢献の影響と大きさは、不完全に理解されています。 方法:この影響を評価するために、国際的な独立市場分析会社であるEuromonitorが提供するパッケージ化された食品およびソフトドリンク会社の株式を調べました。包装された食品には、離乳食、ベーカリー、缶詰/保存食品、冷えた/加工食品、菓子、乳製品、乾燥加工食品、冷凍加工食品、アイスクリーム、食事の交換、麺、油と脂肪、パスタ、準備ができた食事、ソース、ドレッシング、ドレッシングが含まれます。調味料、スナックバー、スープ、スプレッド、甘くておいしいスナック。ソフトドリンクには、炭酸塩、パッケージ化されたフルーツ/野菜ジュース、ボトル入り飲料水、機能的な飲み物、濃縮物、レディドリンクティー、レディドリンクコーヒー、アジアの専門の飲み物が含まれます。米国、中国、インド、エジプト、南アフリカ、ブラジル、メキシコ、トルコ、英国など、世界的および9か国内のIFBA企業の市場株式を計算しました。 結果:世界中で、上位10のパッケージ食品会社は売り上げの15.2%を占め、個々の企業は3.3%未満の貢献をしています。トップ10のソフトドリンク会社は、世界中の売上の52.3%を占めています。コカ・コーラとペプシコは、それぞれ売上の25.9%と11.5%でリードしています。 結論:トップ10のソフトドリンク企業は世界の販売の半分を占めていますが、上位10のパッケージフード会社は、それぞれ3.3%未満のほとんどの個々の企業が貢献している市場シェアのわずかな割合のみを占めています。主要な多国籍企業は、世界的に一般の人々の健康を改善するためのプログラムを開発および実施する際に、無数の中小企業が加わる必要があります。これらの企業の完全な参加がなければ、IFBAメンバーやその他の主要な多国籍食品および飲料会社によるコミットメントの影響は限られたままです。
BACKGROUND: In recent years, 10 major multinational food and beverage companies have worked together within the International Food and Beverage Alliance (IFBA) to increase their commitments to public health. Current IFBA commitments include initiatives to improve the nutrition quality of products and how these products are advertised to children. The impact and magnitude of IFBA member contributions to the total market share of packaged foods and beverages consumed remain incompletely understood, however. METHODS: In order to evaluate this impact, we examined packaged food and soft drink company shares provided by Euromonitor, an international independent market analysis company. Packaged foods include baby food, bakery, canned/preserved food, chilled/processed food, confectionery, dairy, dried processed food, frozen processed food, ice cream, meal replacement, noodles, oils and fats, pasta, ready meals, sauces, dressings and condiments, snack bars, soup, spreads, and sweet and savoury snacks. Soft drinks include carbonates, packaged fruit/vegetable juice, bottled water, functional drinks, concentrates, ready-to-drink tea, ready-to-drink coffee and Asian specialty drinks. We calculated the market shares for IFBA companies, globally and within nine countries--the US, China, India, Egypt, South Africa, Brazil, Mexico, Turkey and the UK. RESULTS: Worldwide, the top ten packaged food companies account for 15.2% of sales, with each individual company contributing less than 3.3%. The top ten soft drink companies account for 52.3% of sales worldwide; Coca-Cola and PepsiCo lead with 25.9% and 11.5% of sales, respectively. CONCLUSIONS: Although the top ten soft drink companies account for half of global sales, the top ten packaged food companies account for only a small proportion of market share with most individual companies contributing less than 3.3% each. Major multinational companies need to be joined by the myriad of small- and medium-sized enterprises in developing and implementing programs to improve the health of the public, globally. Without full participation of these companies, the impact of commitments made by IFBA members and other major multinational food and beverage companies will remain limited.
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