著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
対面式の環境でのロールプレイは、看護師教育の有用な教育学として広く受け入れられています。ただし、電子媒体を使用して発生するオンラインeロールプレイ、つまり、特に大規模なクラスではあまりよく使用されていません。このペーパーでは、学部看護学生と助産学生の大規模なクラス(n = 414)のためのオンラインeロールプレイの設計と実装について説明します。この方法の使用の理論的根拠と、予想される学習成果の後に、eロールプレイがどのように設計されたかについての詳細を説明しています。また、この学習活動を大規模な学生グループと実装する際に直面する課題についても議論し、eロールプレイの学生とスタッフの評価を概説します。最後に、学んだ教訓と看護師教育でこの教育学を使用するための意味が考慮されます。
対面式の環境でのロールプレイは、看護師教育の有用な教育学として広く受け入れられています。ただし、電子媒体を使用して発生するオンラインeロールプレイ、つまり、特に大規模なクラスではあまりよく使用されていません。このペーパーでは、学部看護学生と助産学生の大規模なクラス(n = 414)のためのオンラインeロールプレイの設計と実装について説明します。この方法の使用の理論的根拠と、予想される学習成果の後に、eロールプレイがどのように設計されたかについての詳細を説明しています。また、この学習活動を大規模な学生グループと実装する際に直面する課題についても議論し、eロールプレイの学生とスタッフの評価を概説します。最後に、学んだ教訓と看護師教育でこの教育学を使用するための意味が考慮されます。
Role play in a face-to-face setting is becoming widely accepted as a useful pedagogy in nurse education. However, online e-role play i.e. role play which occurs using an electronic medium, is less well used, particularly with large classes. This paper will discuss the design and implementation of an online e-role play for a large class (n = 414) of undergraduate Nursing and Midwifery students. It describes the rationale for the use of this method and the expected learning outcomes followed by detail about how the e-role play was designed. It also discusses challenges faced in implementing this learning activity with a large group of students and then outlines student and staff evaluation of the e-role play. Finally lessons learned and implications for using this pedagogy in nurse education are considered.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。