Loading...
Child psychiatry and human development2012Feb01Vol.43issue(1)

大規模なシンガポールのサンプルのCBCLおよびTRF問題スケールとアイテムの基準の妥当性を調べる

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Validation Study
概要
Abstract

この研究では、子どもの行動チェックリスト(CBCL)と教師のレポートフォーム(TRF)の問題スケールと、紹介された子供および非参照子供のシンガポールサンプルの項目の基準の妥当性を調べました(CBCLの各サンプルで840、それぞれの447TRFのサンプル)。CBCLとTRFスケールの両方の内部一貫性の推定値は良好でした。ほとんどすべてのCBCLおよびTRFの問題のスケールとアイテムは、紹介された子供と非参照の子供を大幅に区別し、紹介された子供は予想どおり上昇します。最大の紹介ステータス効果は、注意問題の尺度とそれに関連する項目であり、TRFはCBCLよりも大きな効果がありました。年齢、性別、民族、SESなどの人口統計変数の効果サイズは、紹介状況の効果サイズ、CBCLとTRFの両方の形態、およびスケールレベルとアイテムレベルの両方ではるかに小さくなりました。これらの調査結果は、教師がメンタルヘルスサービスを必要とする子どもやそうでない子供を特定する上で効果的なパートナーになることができることを示唆しています。

この研究では、子どもの行動チェックリスト(CBCL)と教師のレポートフォーム(TRF)の問題スケールと、紹介された子供および非参照子供のシンガポールサンプルの項目の基準の妥当性を調べました(CBCLの各サンプルで840、それぞれの447TRFのサンプル)。CBCLとTRFスケールの両方の内部一貫性の推定値は良好でした。ほとんどすべてのCBCLおよびTRFの問題のスケールとアイテムは、紹介された子供と非参照の子供を大幅に区別し、紹介された子供は予想どおり上昇します。最大の紹介ステータス効果は、注意問題の尺度とそれに関連する項目であり、TRFはCBCLよりも大きな効果がありました。年齢、性別、民族、SESなどの人口統計変数の効果サイズは、紹介状況の効果サイズ、CBCLとTRFの両方の形態、およびスケールレベルとアイテムレベルの両方ではるかに小さくなりました。これらの調査結果は、教師がメンタルヘルスサービスを必要とする子どもやそうでない子供を特定する上で効果的なパートナーになることができることを示唆しています。

This study examined the criterion validity of the Child Behavior Checklist (CBCL) and Teacher's Report Form (TRF) problem scales and items in demographically-matched Singapore samples of referred and non-referred children (840 in each sample for the CBCL and 447 in each sample for the TRF). Internal consistency estimates for both the CBCL and TRF scales were good. Almost all CBCL and TRF problem scales and items significantly discriminated between referred and non-referred children, with referred children scoring higher, as expected. The largest referral status effects were on attention problems scales and their associated items, with the TRF having larger effects than the CBCL. Effect sizes for demographic variables such as age, gender, ethnicity and SES were much smaller than effect sizes for referral status, across both the CBCL and TRF forms and at both the scale and item levels. These findings suggest that teachers can be effective partners in identifying children who need mental health services and those who do not.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google