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Journal of telemedicine and telecare2012Jan01Vol.18issue(1)

タンザニアの田舎の小さな病院で小児ケアをサポートする遠隔医療ネットワーク

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

私たちは、国内の40の小さな田舎の病院で小児ケアをサポートする際にタンザニアの遠隔医療ネットワークでの経験をレビューしました。ネットワークは2008年に動作を開始しました。ストアアンドフォワードテレメディシンは、オープンソースソフトウェアIPATHを介して提供されました。33人のボランティアコンサルタントはいくつかの国に拠点を置いていましたが、それらのほとんどはタンザニアで実際の経験がありました。ネットワーク操作の最初の3年間で、533の紹介がありました。159の小児症例がありました(5歳の中央値)。3人の小児専門家がほとんどの協議(64%)を提供しましたが、他の専門家は必要に応じて推奨事項を提供しました。応答時間は通常2日未満でした(中央値6時間、四分位範囲2〜24時間)。正確な推奨が常に提供されているわけではありませんが、すべてのコンサルタントはタンザニアの保健サービスの状態に関する知識を持っていたため、彼らのアドバイスは通常、病院の現地の状況に十分に適合していました。26のケースでは、より高いレベルのケアへの紹介が推奨されました(16%)。速いインターネット接続が利用できない場合でも、タンザニアの遠隔地では、電子メールアラートと組み合わせたシンプルなWebベースの遠隔医療システムが実行可能です。

私たちは、国内の40の小さな田舎の病院で小児ケアをサポートする際にタンザニアの遠隔医療ネットワークでの経験をレビューしました。ネットワークは2008年に動作を開始しました。ストアアンドフォワードテレメディシンは、オープンソースソフトウェアIPATHを介して提供されました。33人のボランティアコンサルタントはいくつかの国に拠点を置いていましたが、それらのほとんどはタンザニアで実際の経験がありました。ネットワーク操作の最初の3年間で、533の紹介がありました。159の小児症例がありました(5歳の中央値)。3人の小児専門家がほとんどの協議(64%)を提供しましたが、他の専門家は必要に応じて推奨事項を提供しました。応答時間は通常2日未満でした(中央値6時間、四分位範囲2〜24時間)。正確な推奨が常に提供されているわけではありませんが、すべてのコンサルタントはタンザニアの保健サービスの状態に関する知識を持っていたため、彼らのアドバイスは通常、病院の現地の状況に十分に適合していました。26のケースでは、より高いレベルのケアへの紹介が推奨されました(16%)。速いインターネット接続が利用できない場合でも、タンザニアの遠隔地では、電子メールアラートと組み合わせたシンプルなWebベースの遠隔医療システムが実行可能です。

We reviewed our experience with the Tanzanian Telemedicine Network in supporting paediatric care at 40 small, rural hospitals in the country. The network began operating in 2008. Store and forward telemedicine was provided via the open source software iPath. The 33 volunteer consultants were based in several countries, although most of them had practical experience in Tanzania. During the first three years of network operation there were 533 referrals. There were 159 paediatric cases (median age five years). Three paediatric specialists provided most consultations (64%), but other specialists provided recommendations when required. The response time was usually less than two days (median 6 h; inter-quartile range 2-24 h). A precise recommendation was not always provided, but since all consultants had an intimate knowledge of the state of health services in Tanzania, their advice was usually well adapted to the local circumstances of the hospitals. Referral to a higher level of care was recommended in 26 cases (16%). A simple web-based telemedicine system combined with email alerts is feasible in remote locations in Tanzania, even where fast Internet connections are not available.

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