著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
この研究は、アカデミック看護師(インストラクター研究アシスタント)が自分自身の指導関係をどのように認識しているかを決定するために、記述的かつ比較デザインで実施されました。この研究は、トルコで大学院レベルの教育を提供する10の看護学校で実施され、データはこれらの機関で雇用され、研究に参加することに同意した学者から収集されました。データは、238人の学術看護師が記入した個人情報フォームとメンターシップスケールで構成されています。収集されたデータは、SPSS 11.5ソフトウェアを使用してパーセンテージと頻度分布を実行し、CronbachのAlpha Analysis、ANOVA、T-TEST、Kruskal Wallis、Mann Whitney U、およびAdvanced Analysis-Tukey HSDテストを実行しました。この研究は、メンターとメンティーは自分自身との関係を主に教師と学生の関係と見なし、時間の短さのために相互作用の欠如を経験し、メンターはより積極的に評価する傾向があり、マスターレベルのメンティーはメンターをより積極的に評価する傾向があると判断しました。さらに、メンティーは助教授のメンターをより積極的に評価しましたが、助教授のメンターは、最も否定的な方法でそれ自体を評価したグループを構成しました。さらに、より高い学業体験を持つメンターは、より積極的に評価しました。
この研究は、アカデミック看護師(インストラクター研究アシスタント)が自分自身の指導関係をどのように認識しているかを決定するために、記述的かつ比較デザインで実施されました。この研究は、トルコで大学院レベルの教育を提供する10の看護学校で実施され、データはこれらの機関で雇用され、研究に参加することに同意した学者から収集されました。データは、238人の学術看護師が記入した個人情報フォームとメンターシップスケールで構成されています。収集されたデータは、SPSS 11.5ソフトウェアを使用してパーセンテージと頻度分布を実行し、CronbachのAlpha Analysis、ANOVA、T-TEST、Kruskal Wallis、Mann Whitney U、およびAdvanced Analysis-Tukey HSDテストを実行しました。この研究は、メンターとメンティーは自分自身との関係を主に教師と学生の関係と見なし、時間の短さのために相互作用の欠如を経験し、メンターはより積極的に評価する傾向があり、マスターレベルのメンティーはメンターをより積極的に評価する傾向があると判断しました。さらに、メンティーは助教授のメンターをより積極的に評価しましたが、助教授のメンターは、最も否定的な方法でそれ自体を評価したグループを構成しました。さらに、より高い学業体験を持つメンターは、より積極的に評価しました。
The research was conducted with a descriptive and comparative design to determine how academic nurses (instructors-research assistants) perceive the mentorship relations among themselves. The research was carried out in 10 schools of nursing that offer graduate level education in Turkey, and the data were collected from those academics who are employed in these institutions and who agreed to participate in the research. The data are composed of personal information forms and mentorship scales filled out by 238 academic nurses. The collected data were assessed using SPSS 11.5 software to run percentage and frequency distribution, Cronbach's Alpha analysis, ANOVA, t-test, Kruskal Wallis, Mann Whitney U and--for advanced analysis--Tukey HSD tests. This research determined that mentors and mentees consider the relationship between themselves as mostly a teacher-student relationship, they experience lack of interaction due to shortness of time, mentors tend to evaluate themselves more positively and mentees at the master's level evaluate mentors more positively. In addition, while mentees evaluated assistant professor mentors more positively, assistant professor mentors constituted the group that evaluated itself in the most negative manner. Moreover, mentors with higher academic experiences evaluated themselves more positively.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。