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私たちの視覚システムは、環境の規則性に非常に敏感です。オブザーバーが学習を認識していない場合でも、以前の経験で重要だった場所は、検索中に優先されることがよくあります。この研究では、ターゲットの空間的確率を偶発的に学習することにより、空間的注意のガイダンスを特徴づけ、内因性キューイングと確率キューイングとの相互作用を調べました。参加者は、ディストラクタ(LS)の間でターゲット(T)を検索しました。ターゲットは、他の領域よりも画面の1つの領域に頻繁に配置されていました。ターゲットが低周波領域ではなく高周波領域に現れると、検索反応時間(RT)がより速くなることがわかりました。この違いは、ディスプレイにもっと多くのアイテムがあったときに増加し、その確率は空間的な注意をガイドすることを示唆しています。追加のデータは、それ自体で、確率のキューイングと内生的キュー(たとえば、ターゲットの位置を予測する中央矢印)が注意を誘うのに同様に効果的であることを示しました。ただし、両方のキューが一度に提示された場合、確率キューが大部分排除されました。したがって、偶発的な学習と内生的キューイングの両方が注意を効果的に導くことができますが、内生的キングは偶発的な学習よりも優先されます。
私たちの視覚システムは、環境の規則性に非常に敏感です。オブザーバーが学習を認識していない場合でも、以前の経験で重要だった場所は、検索中に優先されることがよくあります。この研究では、ターゲットの空間的確率を偶発的に学習することにより、空間的注意のガイダンスを特徴づけ、内因性キューイングと確率キューイングとの相互作用を調べました。参加者は、ディストラクタ(LS)の間でターゲット(T)を検索しました。ターゲットは、他の領域よりも画面の1つの領域に頻繁に配置されていました。ターゲットが低周波領域ではなく高周波領域に現れると、検索反応時間(RT)がより速くなることがわかりました。この違いは、ディスプレイにもっと多くのアイテムがあったときに増加し、その確率は空間的な注意をガイドすることを示唆しています。追加のデータは、それ自体で、確率のキューイングと内生的キュー(たとえば、ターゲットの位置を予測する中央矢印)が注意を誘うのに同様に効果的であることを示しました。ただし、両方のキューが一度に提示された場合、確率キューが大部分排除されました。したがって、偶発的な学習と内生的キューイングの両方が注意を効果的に導くことができますが、内生的キングは偶発的な学習よりも優先されます。
Our visual system is highly sensitive to regularities in the environment. Locations that were important in one's previous experience are often prioritized during search, even though observers may not be aware of the learning. In this study we characterized the guidance of spatial attention by incidental learning of a target's spatial probability, and examined the interaction between endogenous cuing and probability cuing. Participants searched for a target (T) among distractors (Ls). The target was more often located in one region of the screen than in others. We found that search reaction time (RT) was faster when the target appeared in the high-frequency region rather than the low-frequency regions. This difference increased when there were more items on the display, suggesting that probability cuing guides spatial attention. Additional data indicated that on their own, probability cuing and endogenous cuing (e.g., a central arrow that predicted a target's location) were similarly effective at guiding attention. However, when both cues were presented at once, probability cuing was largely eliminated. Thus, although both incidental learning and endogenous cuing can effectively guide attention, endogenous cuing takes precedence over incidental learning.
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