Loading...
International journal of obesity (2005)2013Jan01Vol.37issue(1)

賢いが成功していないのと同じように:肥満の生徒は学校の成績が低いが、非肥満の生徒に同等のテストスコアを取得します

,
,
文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
  • Multicenter Study
概要
Abstract

目的:先進国における肥満の流行は、肥満の学生の間で学業成績が低いことを示すため、教育に重要な意味を持っています。現在の論文では、人口統計学的変数、人格、能力、幸福の交絡を制御している中等教育およびさらなる教育における肥満、過体重、および通常の体重の生徒のテストスコアと学校の成績を比較しています。 参加者:この調査には、383人の8年生(女性49%、研究1)と24のコミュニティカレッジと大学の1036人の学生(64%の女性、研究2)が含まれ、どちらも全米の5つの地域から描かれました。 測定:研究1では、体重と身長の自己報告と親の報告を使用して、ボディマス指数(BMI)が計算されました。研究2では、BMIは自己報告された重量と身長のみから計算されました。両方のサンプルは、数学、語彙、および人格特性の良心の年齢に応じた評価を完了しました。8年生の学生はさらに、人生の満足度の尺度を完了し、前学期からの成績の自己報告と親の両方の報告も取得しました。高等教育の学生はさらに、肯定的および否定的な影響の尺度を完了し、成績と大学の入学スコアを自己報告しました。 結果:肥満の生徒は、中学校(d = 0.83)、コミュニティカレッジ(d = 0.34)、大学(d = 0.36)で大幅に低いグレードを受けますが、知性または達成テストのスコアに統計的に有意な差は示されません。人口統計学的変数、知性、人格、幸福を制御した後でも、肥満の学生は、8年生(d = 0.39)、コミュニティカレッジ(d = 0.42)、大学(d = 0.31)の通常の体重の学生よりも著しく低い学年を獲得します。。 結論:低学年は、これらの生徒の間で能力が不足しているのではなく、太りすぎと肥満の生徒に対するピアと教師の偏見を反映する可能性があります。

目的:先進国における肥満の流行は、肥満の学生の間で学業成績が低いことを示すため、教育に重要な意味を持っています。現在の論文では、人口統計学的変数、人格、能力、幸福の交絡を制御している中等教育およびさらなる教育における肥満、過体重、および通常の体重の生徒のテストスコアと学校の成績を比較しています。 参加者:この調査には、383人の8年生(女性49%、研究1)と24のコミュニティカレッジと大学の1036人の学生(64%の女性、研究2)が含まれ、どちらも全米の5つの地域から描かれました。 測定:研究1では、体重と身長の自己報告と親の報告を使用して、ボディマス指数(BMI)が計算されました。研究2では、BMIは自己報告された重量と身長のみから計算されました。両方のサンプルは、数学、語彙、および人格特性の良心の年齢に応じた評価を完了しました。8年生の学生はさらに、人生の満足度の尺度を完了し、前学期からの成績の自己報告と親の両方の報告も取得しました。高等教育の学生はさらに、肯定的および否定的な影響の尺度を完了し、成績と大学の入学スコアを自己報告しました。 結果:肥満の生徒は、中学校(d = 0.83)、コミュニティカレッジ(d = 0.34)、大学(d = 0.36)で大幅に低いグレードを受けますが、知性または達成テストのスコアに統計的に有意な差は示されません。人口統計学的変数、知性、人格、幸福を制御した後でも、肥満の学生は、8年生(d = 0.39)、コミュニティカレッジ(d = 0.42)、大学(d = 0.31)の通常の体重の学生よりも著しく低い学年を獲得します。。 結論:低学年は、これらの生徒の間で能力が不足しているのではなく、太りすぎと肥満の生徒に対するピアと教師の偏見を反映する可能性があります。

OBJECTIVE: The obesity epidemic in industrialized nations has important implications for education, as research demonstrates lower academic achievement among obese students. The current paper compares the test scores and school grades of obese, overweight and normal-weight students in secondary and further education, controlling for demographic variables, personality, ability and well-being confounds. PARTICIPANTS: This study included 383 eighth-grade students (49% female; study 1) and 1036 students from 24 community colleges and universities (64% female, study 2), both drawn from five regions across the United States. MEASURES: In study 1, body mass index (BMI) was calculated using self-reports and parent reports of weight and height. In study 2, BMI was calculated from self-reported weight and height only. Both samples completed age-appropriate assessments of mathematics, vocabulary and the personality trait conscientiousness. Eighth-grade students additionally completed a measure of life satisfaction, with both self-reports and parent reports of their grades from the previous semester also obtained. Higher education students additionally completed measures of positive and negative affect, and self-reported their grades and college entrance scores. RESULTS: Obese students receive significantly lower grades in middle school (d=0.83), community college (d=0.34) and university (d=0.36), but show no statistically significant differences in intelligence or achievement test scores. Even after controlling for demographic variables, intelligence, personality and well-being, obese students obtain significantly lower grades than normal-weight students in the eighth grade (d=0.39), community college (d=0.42) and university (d=0.31). CONCLUSION: Lower grades may reflect peer and teacher prejudice against overweight and obese students rather than lack of ability among these students.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google