Loading...
Child neuropsychology : a journal on normal and abnormal development in childhood and adolescence2013Sep01Vol.19issue(5)

ADHDの干渉制御障害を超えて:カラーストループテストの個人内変動の増加による証拠

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

本研究では、カラーストループテストと単純な反応時間(SRT)タスクで、個人内変動(IIV)を調査しています。反応時間(RT)のパフォーマンスレベルと変動性 - 個々の標準偏差(ISD)や変動係数(ICV)などのさまざまな測定値で定量化され、元ガウスパラメーター(MU、SIGMA、TAU) - 24で分析されました。注意欠陥/多動性障害(ADHD)および24人の一般的に発達している子供(TDC)の子供。ADHDとTDCの子供は、平均RTを考慮したときに同等のカラーストアープ干渉効果を提示し、2つのグループはSRTタスクで違いはありませんでした。興味深いことに、TDCと比較して、ADHDの子供は応答がより変動し、Color-Stroop干渉条件とSRTタスクでISDとICVの増加を示しました。さらに、ADHDの子供はより高いタウの値を示しました。つまり、TDCよりもカラーストアープ干渉条件でより頻繁に異常に長いrtsがありますが、SRTの同等のタウ値は、より可変的な応答を示唆しています。これらの結果は、ADHDの子供の抑制プロセスの効率に二次的にのみ影響する可能性がある、より基本的および中心的なプロセスの一般的な赤字を支持しています。全体として、現在の調査結果は、ADHD認知プロファイルの礎石としてのIIVの役割を確認し、パフォーマンスの変動の細かい分析の検索をサポートしています。

本研究では、カラーストループテストと単純な反応時間(SRT)タスクで、個人内変動(IIV)を調査しています。反応時間(RT)のパフォーマンスレベルと変動性 - 個々の標準偏差(ISD)や変動係数(ICV)などのさまざまな測定値で定量化され、元ガウスパラメーター(MU、SIGMA、TAU) - 24で分析されました。注意欠陥/多動性障害(ADHD)および24人の一般的に発達している子供(TDC)の子供。ADHDとTDCの子供は、平均RTを考慮したときに同等のカラーストアープ干渉効果を提示し、2つのグループはSRTタスクで違いはありませんでした。興味深いことに、TDCと比較して、ADHDの子供は応答がより変動し、Color-Stroop干渉条件とSRTタスクでISDとICVの増加を示しました。さらに、ADHDの子供はより高いタウの値を示しました。つまり、TDCよりもカラーストアープ干渉条件でより頻繁に異常に長いrtsがありますが、SRTの同等のタウ値は、より可変的な応答を示唆しています。これらの結果は、ADHDの子供の抑制プロセスの効率に二次的にのみ影響する可能性がある、より基本的および中心的なプロセスの一般的な赤字を支持しています。全体として、現在の調査結果は、ADHD認知プロファイルの礎石としてのIIVの役割を確認し、パフォーマンスの変動の細かい分析の検索をサポートしています。

The present study investigates intraindividual variability (IIV) in the Color-Stroop test and in a simple reaction time (SRT) task. Performance level and variability in reaction times (RTs)-quantified with different measures such as individual standard deviation (ISD) and coefficient of variation (ICV), as well as ex-Gaussian parameters (mu, sigma, tau)-were analyzed in 24 children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) and 24 typically developing children (TDC). Children with ADHD and TDC presented equivalent Color-Stroop interference effects when mean RTs were considered, and the two groups did not differ in the SRT task. Interestingly, compared to TDC, children with ADHD were more variable in their responses, showing increased ISD and ICV in the Color-Stroop interference condition and in the SRT task. Moreover, children with ADHD exhibited higher tau values-that is, more frequent abnormally long RTs-in the Color-Stroop interference condition than did the TDC, but comparable tau values in the SRT, suggesting more variable responses. These results speak in favor of a general deficit in more basic and central processes that only secondarily may affect the efficiency of inhibitory processes in children with ADHD. Overall the present findings confirm the role of IIV as a cornerstone in the ADHD cognitive profile and support the search for fine-grained analysis of performance fluctuations.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google