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Menopause international2012Sep01Vol.18issue(3)

YouTubeでの骨盤底筋肉の運動の検索:個人が見つけることができるものと、これが簡単になるための医療サービスプログラムに適合する場所

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:このペーパーでは、「群衆の知恵」の観点からYouTubeでの骨盤底筋肉運動(PFME)の調査、分類/特性評価、および視聴について説明します。この研究の目的は、YouTubeを検索するときに個人が出くわす可能性が高いクリップの種類に対する認識を高め、傾向と人気を説明することでした。この認識は、特に到達しにくい個人にとっては、権力昇進サービスの設計に役立ちます。 学習デザイン:PFEに関連するWebベースのビデオは、スノーボールテクニックを使用してYouTubeを検索することで特定されました。主な結果は、ビューの数を測定します。採用されたアプローチ(健康、フィットネス、性的、妊娠);製品プロモーション;そして、運動を促進するために設計された音楽、視覚的な手がかり、要素の使用。各ビデオの視聴回数は、7か月間に3ポイントで記録されました。 結果:22個のビデオが特定されました。全体的にこれらのビデオは、調査期間中に430,000回以上視聴されていました。1つのビデオが100,000回以上視聴され、全体的にビューの中央値の増加は59.4%でした。 結論:YouTubeは、骨盤底のエクササイズに関する情報にアクセスするためにますます使用されています。PFME情報の通信にはさまざまなアプローチが使用されますが、品質管理のための正式な構造はありません。ビデオクリップのどの要素が情報を伝えたり、運動の動機付けに効果的であるかを特定したり、適切なプロトコルを確立するのに効果的であるかをさらに調査する必要があります。女性が正しいアドバイスを得るためには、キトルキングが推奨されます。

目的:このペーパーでは、「群衆の知恵」の観点からYouTubeでの骨盤底筋肉運動(PFME)の調査、分類/特性評価、および視聴について説明します。この研究の目的は、YouTubeを検索するときに個人が出くわす可能性が高いクリップの種類に対する認識を高め、傾向と人気を説明することでした。この認識は、特に到達しにくい個人にとっては、権力昇進サービスの設計に役立ちます。 学習デザイン:PFEに関連するWebベースのビデオは、スノーボールテクニックを使用してYouTubeを検索することで特定されました。主な結果は、ビューの数を測定します。採用されたアプローチ(健康、フィットネス、性的、妊娠);製品プロモーション;そして、運動を促進するために設計された音楽、視覚的な手がかり、要素の使用。各ビデオの視聴回数は、7か月間に3ポイントで記録されました。 結果:22個のビデオが特定されました。全体的にこれらのビデオは、調査期間中に430,000回以上視聴されていました。1つのビデオが100,000回以上視聴され、全体的にビューの中央値の増加は59.4%でした。 結論:YouTubeは、骨盤底のエクササイズに関する情報にアクセスするためにますます使用されています。PFME情報の通信にはさまざまなアプローチが使用されますが、品質管理のための正式な構造はありません。ビデオクリップのどの要素が情報を伝えたり、運動の動機付けに効果的であるかを特定したり、適切なプロトコルを確立するのに効果的であるかをさらに調査する必要があります。女性が正しいアドバイスを得るためには、キトルキングが推奨されます。

OBJECTIVE: This paper describes the investigation, categorization/characterization and viewing of pelvic floor muscle exercises (PFME) on YouTube from the perspective of the 'wisdom of the crowd'. The aim of the research was to increase awareness of the type of clips that individuals are likely to come across when searching YouTube and to describe trends and popularity. This awareness will be useful for the design of continence promotion services, especially for hard-to-reach individuals. STUDY DESIGN: Web-based videos relating to PFE were identified by searching YouTube using the snowball technique. Main outcome measures Number of views; the approach taken (health, fitness, sexual and pregnancy); product promotion; and the use of music, visual cues and elements designed to encourage exercise. The number of views of each video was recorded at three points over a seven-month period. RESULTS: Twenty-two videos were identified. Overall these videos had been viewed over 430,000 times during the study period. One video was viewed over 100,000 times and overall the median increase in views was 59.4%. CONCLUSIONS: YouTube is increasingly used to access information about pelvic floor exercises. Different approaches are used to communicate PFME information but there are no formal structures for quality control. Further research is required to identify which elements of the video clips are effective in communicating information and in motivating exercise and to establish appropriate protocols. Kitemarking is recommended in order that women obtain correct advice.

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