Loading...
Journal of clinical psychology2012Sep01Vol.68issue(9)

科学者の実践者トレーニングの臨床博士課程の大学院生の見解

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:科学者 - 実践者(S-P)トレーニングモデルの目標は、臨床および研究領域で科学と実践の両方を統合し、活用するために装備された臨床心理学者を生産することです。しかし、S-Pトレーニングの可能性のある欠点と、臨床心理学の大学院生が実際に大学院トレーニング中およびそれ以降の科学と実践を統合するための知識とスキルを獲得しているかどうかに関して多くのことが書かれています(Chang、Lee、&Hargreaves、2008; Gelso、2006; Merlo、Collins、&Bernstein、2008; Phillips、1993)。 方法:そのように、本研究では、臨床心理学の理事会のメンバーであるプログラムに登録されている653人の臨床心理学の大学院生以内の満足度、能力の認識、およびS-Pトレーニングモデルの使用の評価を評価しました。 結果:調査結果は、学生が科学と実践の統合について一貫して訓練されており、S-P統合を研究と臨床研究に適用する能力に自信を持っていることを示唆しています。しかし、科学が実践に影響を与える方法を理解しているにもかかわらず、学生の3分の1以上は、提供する臨床サービスをクライアントに通知する際に科学ベースの決定をほとんど使用しないと報告しました。 結論:これらの結果の意味は、臨床心理学の大学院生のより詳細な評価の必要性と、研究に基づいた実践の使用と、治療に関する情報に基づいた選択をするために必要な情報をクライアントに提供するプロセスを支持します。

目的:科学者 - 実践者(S-P)トレーニングモデルの目標は、臨床および研究領域で科学と実践の両方を統合し、活用するために装備された臨床心理学者を生産することです。しかし、S-Pトレーニングの可能性のある欠点と、臨床心理学の大学院生が実際に大学院トレーニング中およびそれ以降の科学と実践を統合するための知識とスキルを獲得しているかどうかに関して多くのことが書かれています(Chang、Lee、&Hargreaves、2008; Gelso、2006; Merlo、Collins、&Bernstein、2008; Phillips、1993)。 方法:そのように、本研究では、臨床心理学の理事会のメンバーであるプログラムに登録されている653人の臨床心理学の大学院生以内の満足度、能力の認識、およびS-Pトレーニングモデルの使用の評価を評価しました。 結果:調査結果は、学生が科学と実践の統合について一貫して訓練されており、S-P統合を研究と臨床研究に適用する能力に自信を持っていることを示唆しています。しかし、科学が実践に影響を与える方法を理解しているにもかかわらず、学生の3分の1以上は、提供する臨床サービスをクライアントに通知する際に科学ベースの決定をほとんど使用しないと報告しました。 結論:これらの結果の意味は、臨床心理学の大学院生のより詳細な評価の必要性と、研究に基づいた実践の使用と、治療に関する情報に基づいた選択をするために必要な情報をクライアントに提供するプロセスを支持します。

OBJECTIVES: The goal of the scientist-practitioner (S-P) training model is to produce clinical psychologists equipped to integrate and utilize both science and practice in the clinical and research domains. However, much has been written regarding the possible shortcomings of S-P training and whether clinical psychology graduate students are actually gaining the knowledge and skills to integrate science and practice during graduate training and beyond (Chang, Lee, & Hargreaves, 2008; Gelso, 2006; Merlo, Collins, & Bernstein, 2008; Phillips, 1993). METHODS: As such, the present study assessed ratings of satisfaction, perception of ability, and use of the S-P training model within 653 clinical psychology graduate students enrolled in programs that are members of the Council of University Directors of Clinical Psychology. RESULTS: Findings suggest that students are consistently trained in the integration of science and practice and have confidence in their abilities to apply the S-P integration to research and clinical work. However, despite understanding the ways in which science can influence practice, over one third of students reported that they rarely use science-based decisions when informing clients of the clinical services they will be providing. CONCLUSIONS: The implications of these results support the need for a more detailed evaluation of clinical psychology graduate students as well as the use of research-informed practice and the process of providing clients with information they need to make informed choices about treatment.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google