Loading...
Perspectives in health information management20120101Vol.9issue(Summer)

健康情報学プログラム内でキャップストーンコースを開発する

,
,
,
PMID:22783150DOI:
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この記事では、最初の学生の結果を通じて、プログラムコーディネーターの雇用からキャップストーンコースの開発まで、中西部大学での健康情報学のCAPSTONEプログラムの継続的な開発について説明します。大学の健康情報学プログラムは、成功するために強力なアカデミックプログラムを必要としますが、リソースを管理し、効果的なキャップストーンコースを整理するための活発なプログラムコーディネーターも必要です。これは、雇用主が資格のある応募者のプールを見つけて仕事をすることができる健康業界のキャリア分野をサポートする健康情報学の修士課程に特に当てはまります。学生のログの分析により、学生の焦点と懸念の分野は、学生Capstoneプロジェクトの職場での研究部分でのコースの目標と企業の仕事の要件と一致していることが確認されています。この記事では、健康情報のキャップストーンコースで学んだ教訓と将来の改善についてさらに説明します。

この記事では、最初の学生の結果を通じて、プログラムコーディネーターの雇用からキャップストーンコースの開発まで、中西部大学での健康情報学のCAPSTONEプログラムの継続的な開発について説明します。大学の健康情報学プログラムは、成功するために強力なアカデミックプログラムを必要としますが、リソースを管理し、効果的なキャップストーンコースを整理するための活発なプログラムコーディネーターも必要です。これは、雇用主が資格のある応募者のプールを見つけて仕事をすることができる健康業界のキャリア分野をサポートする健康情報学の修士課程に特に当てはまります。学生のログの分析により、学生の焦点と懸念の分野は、学生Capstoneプロジェクトの職場での研究部分でのコースの目標と企業の仕事の要件と一致していることが確認されています。この記事では、健康情報のキャップストーンコースで学んだ教訓と将来の改善についてさらに説明します。

This article discusses the ongoing development of a health informatics capstone program in a Midwest university from the hiring of a program coordinator to the development of a capstone course, through initial student results. University health informatics programs require a strong academic program to be successful but also require a spirited program coordinator to manage resources and organize an effective capstone course. This is particularly true of health informatics master's programs that support health industry career fields, whereby employers can locate and work with a pool of qualified applicants. The analysis of students' logs confirms that students' areas of focus and concern are consistent with course objectives and company work requirements during the work-study portion of the student capstone project. The article further discusses lessons learned and future improvements to be made in the health informatics capstone course.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google