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Woodward(2010)は、Maria Rickers-Ovsiankina、Eugenia Hanfmann、およびTamara Demboが、後援の「ユダヤ人ネットワーク」からアメリカで実質的な助けを受けたユダヤ人の移民心理学者のグループを構成したと主張しました。このコメントは、歴史学的な問題と本質化された民族的識別の落とし穴に焦点を当てています。マリア・リッカーズ・オブシアンキナがユダヤ人であるか、ユージニア・ハンフマンがロシアの正統派を育て、自分をユダヤ人であると特定したという証拠はありませんでした。私たちは、これらの女性は、社会問題のリーダーの心理学的研究のためのゲシュタルティスト、トポロジスト、および社会社会の積極的なネットワークの一部であり、彼らが受け取った助けは、「ユダヤ人ネットワーク」とは対照的に、これらのグループの共有理論的および懲戒的見通しによって説明されるかもしれないと主張します。
Woodward(2010)は、Maria Rickers-Ovsiankina、Eugenia Hanfmann、およびTamara Demboが、後援の「ユダヤ人ネットワーク」からアメリカで実質的な助けを受けたユダヤ人の移民心理学者のグループを構成したと主張しました。このコメントは、歴史学的な問題と本質化された民族的識別の落とし穴に焦点を当てています。マリア・リッカーズ・オブシアンキナがユダヤ人であるか、ユージニア・ハンフマンがロシアの正統派を育て、自分をユダヤ人であると特定したという証拠はありませんでした。私たちは、これらの女性は、社会問題のリーダーの心理学的研究のためのゲシュタルティスト、トポロジスト、および社会社会の積極的なネットワークの一部であり、彼らが受け取った助けは、「ユダヤ人ネットワーク」とは対照的に、これらのグループの共有理論的および懲戒的見通しによって説明されるかもしれないと主張します。
Woodward (2010) argued that Maria Rickers-Ovsiankina, Eugenia Hanfmann, and Tamara Dembo constituted a group of Jewish emigré psychologists who received substantial help in America from a "Jewish network" of patronage. This comment focuses on the historiographic problems and pitfalls of essentialized ethnic identification. There was no evidence that Maria Rickers-Ovsiankina was a Jew or that Eugenia Hanffman, raised Russian Orthodox, identified herself as a Jew, in contrast to Tamara Dembo, who did so. We argue that these women were part of an active network of Gestaltists, topologists, and Society for the Psychological Study of Social Issues leaders, and that any help that they received may be explained by the shared theoretical and disciplinary outlook of these groups as opposed to a "Jewish network."
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