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目的:現在の前向き研究は、「列車の下での人」事件の経験後の列車運転手の心的外傷後ストレス症状、不安、うつ病、および生活の質の頻度とコースを特定することを目的としています。さらに、心的外傷後の要因、心的外傷後要因、心理的苦痛、生活の質(QOL)、一貫性の感覚、人生の意味の欠如、および心的外傷後の思考によって層別化された心的外傷後ストレスの予測因子間の関連が分析されます。 方法:患者(男性100%、平均48歳)は、4週間のリハビリテーションプログラムの後、最初(n = 71)および6か月(n = 49)で最初(n = 73)、6か月(n = 49)で評価され、検証済み自己報告アンケート(例:心的外傷後診断スケール、病院の不安とうつ病スケール、短型健康調査)。 結果:列車の運転手は、列車の事件の下で平均1.8人の人を経験しました(範囲1〜8)。大多数(81%)は鉄道の自殺に関与していました。リハビリテーションの開始時に、患者の44%が中程度から重度のPTSDを持ち、14%が重度のPTSDを持っていると分類されました。心的外傷後ストレスは、時間とともに大幅に減少しました(p = .003、η²= .17)。複数の鉄道関連の事故または自殺を経験した患者の間で、心的外傷後ストレス、不安、抑うつ、苦痛、およびQOLの過程に有意差は見られませんでした。不安、罪悪感、疎外感は、リハビリテーションの6か月後に心的外傷後ストレスを予測する上で最も重要な要因として浮上しました(R²= 0.55)。 結論:調査結果は、鉄道関連の事件後の列車運転手のリハビリテーションプログラムの重要性を強調しています。ただし、特にこの患者グループに合わせた効果的なリハビリテーション介入を開発するには、研究が必要です。
目的:現在の前向き研究は、「列車の下での人」事件の経験後の列車運転手の心的外傷後ストレス症状、不安、うつ病、および生活の質の頻度とコースを特定することを目的としています。さらに、心的外傷後の要因、心的外傷後要因、心理的苦痛、生活の質(QOL)、一貫性の感覚、人生の意味の欠如、および心的外傷後の思考によって層別化された心的外傷後ストレスの予測因子間の関連が分析されます。 方法:患者(男性100%、平均48歳)は、4週間のリハビリテーションプログラムの後、最初(n = 71)および6か月(n = 49)で最初(n = 73)、6か月(n = 49)で評価され、検証済み自己報告アンケート(例:心的外傷後診断スケール、病院の不安とうつ病スケール、短型健康調査)。 結果:列車の運転手は、列車の事件の下で平均1.8人の人を経験しました(範囲1〜8)。大多数(81%)は鉄道の自殺に関与していました。リハビリテーションの開始時に、患者の44%が中程度から重度のPTSDを持ち、14%が重度のPTSDを持っていると分類されました。心的外傷後ストレスは、時間とともに大幅に減少しました(p = .003、η²= .17)。複数の鉄道関連の事故または自殺を経験した患者の間で、心的外傷後ストレス、不安、抑うつ、苦痛、およびQOLの過程に有意差は見られませんでした。不安、罪悪感、疎外感は、リハビリテーションの6か月後に心的外傷後ストレスを予測する上で最も重要な要因として浮上しました(R²= 0.55)。 結論:調査結果は、鉄道関連の事件後の列車運転手のリハビリテーションプログラムの重要性を強調しています。ただし、特にこの患者グループに合わせた効果的なリハビリテーション介入を開発するには、研究が必要です。
OBJECTIVE: The present prospective study aimed to identify the frequency and course of posttraumatic stress symptoms, anxiety, depression, and quality of life in train drivers after the experience of 'person under the train' incidents. Furthermore, associations between predictors of posttraumatic stress stratified by pre-, peri- and posttraumatic factors, psychological distress, quality of life (QoL), sense of coherence, lack of meaning in life, and post-trauma thoughts are analyzed. METHODS: Patients (100% male, mean age 48 years) were assessed at the beginning (n=73), at the end (n=71) and six months (n=49) after a four-week rehabilitation program and completed validated self-report questionnaires (e.g. Posttraumatic Diagnostic Scale, Hospital Anxiety and Depression Scale, Short-Form Health Survey). RESULTS: Train drivers experienced averagely 1.8 'person under the train' incidents (range 1-8); the majority (81%) was involved in a railway suicide. At the beginning of the rehabilitation, 44% of the patients were classified as having moderate to severe PTSD, and 14% as having severe PTSD. Posttraumatic stress decreased significantly over time (p=.003, η²=.17). We found no significant differences in the course of posttraumatic stress, anxiety, depression, distress and QoL between patients who experienced one or more than one railway related accident or suicide. Anxiety, sense of guilt and sense of alienation emerged as the most important factors in predicting posttraumatic stress six months after rehabilitation (R²=0.55). CONCLUSION: Findings emphasize the importance of rehabilitation programs for train drivers after railway-related incidents. However, research is needed to develop effective rehabilitation interventions particularly tailored to this patient group.
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