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テヘラン大学医学大学の病院での看護師の間のこの横断的研究は、看護師の患者の擁護実践への関与の程度を調査することを目的としていました。参加者(n = 330)は、比例体系的なランダムサンプリングを使用して選択されました。データは患者の擁護アンケートを通じて収集され、記述/推論統計を使用して分析されました。看護師の患者の擁護慣行の平均は3.848+ 0.304(可能性のある範囲1〜5)でした。参加者の看護師の3分の1は、患者の擁護の実践において高いスコアを持ち、その3分の2は中距離でスコアを持ち、看護師の0.6%が低いスコアを持っていました。看護師の大半(83.5%)は、患者の擁護へのコミットメントを高いと宣言し、42.5%は彼らが擁護を実践するのに十分な能力があると信じていました。参加者の半数は、擁護慣行に続いて問題に直面したと主張しました。ほとんどの参加者が報告した問題には、同僚や上司との対立、口頭/書面による警告、シフトおよび/または病棟の変更が含まれていました。患者の擁護スコアは、女性の看護師、看護師、および患者の擁護のためにより多くのコミットメントと能力を持っている人の間で有意に高かった(p <0.001)。対照的に、経済的ニーズのために複数の病院で同時に働いていた看護師(P = 0.048)、および上司との対立(P = 0.047)は他の獲得よりも少ない。私たちの研究の看護師は、受け入れ可能なレベルで擁護を実施し、彼ら自身の専門的な役割の一部としてそれを採用しました。看護師は患者を擁護する傾向がありましたが、これで多くの課題に直面しました。
テヘラン大学医学大学の病院での看護師の間のこの横断的研究は、看護師の患者の擁護実践への関与の程度を調査することを目的としていました。参加者(n = 330)は、比例体系的なランダムサンプリングを使用して選択されました。データは患者の擁護アンケートを通じて収集され、記述/推論統計を使用して分析されました。看護師の患者の擁護慣行の平均は3.848+ 0.304(可能性のある範囲1〜5)でした。参加者の看護師の3分の1は、患者の擁護の実践において高いスコアを持ち、その3分の2は中距離でスコアを持ち、看護師の0.6%が低いスコアを持っていました。看護師の大半(83.5%)は、患者の擁護へのコミットメントを高いと宣言し、42.5%は彼らが擁護を実践するのに十分な能力があると信じていました。参加者の半数は、擁護慣行に続いて問題に直面したと主張しました。ほとんどの参加者が報告した問題には、同僚や上司との対立、口頭/書面による警告、シフトおよび/または病棟の変更が含まれていました。患者の擁護スコアは、女性の看護師、看護師、および患者の擁護のためにより多くのコミットメントと能力を持っている人の間で有意に高かった(p <0.001)。対照的に、経済的ニーズのために複数の病院で同時に働いていた看護師(P = 0.048)、および上司との対立(P = 0.047)は他の獲得よりも少ない。私たちの研究の看護師は、受け入れ可能なレベルで擁護を実施し、彼ら自身の専門的な役割の一部としてそれを採用しました。看護師は患者を擁護する傾向がありましたが、これで多くの課題に直面しました。
This cross-sectional study among nurses at the hospitals of the Tehran University of Medical Sciences aimed to investigate the extent of involvement in patient advocacy practice among nurses. Participants (n=330) were selected using proportionate systematic random sampling. Data were gathered through patient advocacy questionnaires and analysed using descriptive/inferential statistics. The average of nurses' patient advocacy practice was 3.848+ 0.304 (possible range 1-5). One third of the participant nurses had high scores in practising patient advocacy, two thirds of them had scores in the medium range and 0.6% of nurses had low scores. The majority of nurses (83.5%) declared their commitment to patient advocacy as high, and 42.5% believed they had enough ability to practise advocacy. Half of the participants claimed to have faced problems following advocacy practices. The problems that most participants reported included conflict with colleagues and/or superiors, receiving oral/written admonitions, and shift and/or ward changes. Patient advocacy scores were significantly higher among female nurses, head nurses, and those who had more commitment and ability for patient advocacy (p<0.001). In contrast, nurses who worked in more than one hospital simultaneously due to financial need (p=0.048), and experienced conflict with superiors (p=0.047) scored less than others. The nurses in our study carried out advocacy at acceptable levels and adopted it as part of their own professional role. Nurses tended to advocate for patients, but they faced many challenges in this.
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