著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:2つの非言語ドメイン(視覚および聴覚)の暗黙的統計学習を使用して、(a)言語体験が基礎となる学習メカニズムに影響を与えるかどうか、(b)年齢と言語スキルを伴う暗黙の統計学習を予測する際にモダリティ制約があるかどうか。 方法:視覚的および聴覚ドメインで暗黙的な統計学習を調べました。5〜13歳の100人の英語のネイティブスピーキングモノリンガルとスペイン語と英語のバイリンガルがこの研究に参加しました。言語スキルは、標準化された言語テストによって測定されました。 結果:全体的な結果は、すべての子供が両方のモダリティで偶然のレベルを超える統計的規則性を暗黙的に学んだことを示しました。ただし、視覚的または聴覚タスクのいずれにおいても、単一言語の子供とバイリンガルの子供の間にグループの違いはありませんでした。最後に、各グループで暗黙の統計学習を予測する際の異なる傾向が観察されました。単一言語グループでは、年齢と言語の両方のスコアが聴覚統計学習を大幅に説明しましたが、年齢は視覚的統計学習を説明しました。バイリンガルグループでは、年齢は聴覚統計学習を説明しましたが、視覚統計学習にとって重要なことは何もありませんでした。 結論:これらの調査結果は、暗黙の統計学習が内部および外部の要因に影響される程度と、バイリンガルの子供の言語スキルをテストする際の重要な概念の考慮事項の観点から議論されています。
目的:2つの非言語ドメイン(視覚および聴覚)の暗黙的統計学習を使用して、(a)言語体験が基礎となる学習メカニズムに影響を与えるかどうか、(b)年齢と言語スキルを伴う暗黙の統計学習を予測する際にモダリティ制約があるかどうか。 方法:視覚的および聴覚ドメインで暗黙的な統計学習を調べました。5〜13歳の100人の英語のネイティブスピーキングモノリンガルとスペイン語と英語のバイリンガルがこの研究に参加しました。言語スキルは、標準化された言語テストによって測定されました。 結果:全体的な結果は、すべての子供が両方のモダリティで偶然のレベルを超える統計的規則性を暗黙的に学んだことを示しました。ただし、視覚的または聴覚タスクのいずれにおいても、単一言語の子供とバイリンガルの子供の間にグループの違いはありませんでした。最後に、各グループで暗黙の統計学習を予測する際の異なる傾向が観察されました。単一言語グループでは、年齢と言語の両方のスコアが聴覚統計学習を大幅に説明しましたが、年齢は視覚的統計学習を説明しました。バイリンガルグループでは、年齢は聴覚統計学習を説明しましたが、視覚統計学習にとって重要なことは何もありませんでした。 結論:これらの調査結果は、暗黙の統計学習が内部および外部の要因に影響される程度と、バイリンガルの子供の言語スキルをテストする際の重要な概念の考慮事項の観点から議論されています。
PURPOSE: Implicit statistical learning in 2 nonlinguistic domains (visual and auditory) was used to investigate (a) whether linguistic experience influences the underlying learning mechanism and (b) whether there are modality constraints in predicting implicit statistical learning with age and language skills. METHOD: Implicit statistical learning was examined in visual and auditory domains. One hundred twelve English native speaking monolinguals and Spanish-English bilinguals age 5-13 years participated in the study. Language skills were measured by standardized language tests. RESULTS: The overall results showed that all children implicitly learned statistical regularities above chance level in both modalities. However, there was no group difference between monolingual and bilingual children on either visual or auditory tasks. Lastly, a different tendency in predicting implicit statistical learning was observed for each group. In the monolingual group, both age and language scores significantly explained auditory statistical learning, whereas age explained visual statistical learning. In the bilingual group, age explained auditory statistical learning, and nothing was significant for visual statistical learning. CONCLUSIONS: These findings are discussed in terms of the extent to which implicit statistical learning is influenced by internal and external factors and a consideration of important notions when testing bilingual children's language skills.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。