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背景:2001年に、精神障害のある法律のリハビリテーションが実施され、精神障害のある人々が権利を有するリハビリテーションサービスのバスケットを定義しました。 目的:リハビリテーション委員会、紹介機関の種類、および認められた紹介者の割合に対する応募者の特性の時間の経過とともに変化を説明する。精神障害のある人々をさまざまなリハビリテーションサービスとサービスに残っている期間の予測因子に認める決定の実施に影響する要因を特定する。 方法:研究集団は、2001年から2008年にかけて、リハビリテーション委員会へのすべての応募者で構成されていました。リハビリテーションサービスには、ホステル、サポートされた住宅、職業サービスが含まれていました。データは、保健省のリハビリテーションおよび精神医学的入院症例レジスタから抽出されました。発見は、記述統計、カプラン・マイヤーの生存分析、およびCOX回帰を使用して分析されました。 結果:リハビリテーションサービスに紹介される精神科入院の歴史が短いか、ない患者がより多くの患者があるため、時間の経過とともに傾向がありました。さらに、コミュニティからの紹介の割合が増加しましたが、紹介の大部分は精神病院からのものでした。リハビリテーションプログラムに推奨されている人の半分未満が入院し、1年以上リハビリテーション施設に留まりました。入院後のリハビリテーションサービスに参加者の長期滞在を予測する要因の1つは、委員会の決定が入院に近いことでした。別の要因は、居住中に職業サービスを受けている患者でした。 結論:時間が経つにつれて、新しい法律はリハビリテーションサービスを受けている精神障害のある人々のより多くのスペクトルをもたらしましたが、十分な時間にわたってシステムに留まることを可能にするために追加の努力が必要です。それに応じて、特定のニーズに対処するプログラムを開発する必要があります。
背景:2001年に、精神障害のある法律のリハビリテーションが実施され、精神障害のある人々が権利を有するリハビリテーションサービスのバスケットを定義しました。 目的:リハビリテーション委員会、紹介機関の種類、および認められた紹介者の割合に対する応募者の特性の時間の経過とともに変化を説明する。精神障害のある人々をさまざまなリハビリテーションサービスとサービスに残っている期間の予測因子に認める決定の実施に影響する要因を特定する。 方法:研究集団は、2001年から2008年にかけて、リハビリテーション委員会へのすべての応募者で構成されていました。リハビリテーションサービスには、ホステル、サポートされた住宅、職業サービスが含まれていました。データは、保健省のリハビリテーションおよび精神医学的入院症例レジスタから抽出されました。発見は、記述統計、カプラン・マイヤーの生存分析、およびCOX回帰を使用して分析されました。 結果:リハビリテーションサービスに紹介される精神科入院の歴史が短いか、ない患者がより多くの患者があるため、時間の経過とともに傾向がありました。さらに、コミュニティからの紹介の割合が増加しましたが、紹介の大部分は精神病院からのものでした。リハビリテーションプログラムに推奨されている人の半分未満が入院し、1年以上リハビリテーション施設に留まりました。入院後のリハビリテーションサービスに参加者の長期滞在を予測する要因の1つは、委員会の決定が入院に近いことでした。別の要因は、居住中に職業サービスを受けている患者でした。 結論:時間が経つにつれて、新しい法律はリハビリテーションサービスを受けている精神障害のある人々のより多くのスペクトルをもたらしましたが、十分な時間にわたってシステムに留まることを可能にするために追加の努力が必要です。それに応じて、特定のニーズに対処するプログラムを開発する必要があります。
BACKGROUND: In 2001, the Rehabilitation of the Mentally Disabled Law was implemented, defining a basket of rehabilitation services to which people with mental disabilities are entitled. OBJECTIVES: To describe change over time in the characteristics of applicants to rehabilitation committees, types of referral agencies, and the proportion of those referred who were admitted. To identify factors affecting implementation of decisions to admit people with mental disabilities into different rehabilitation services and predictors of the length of time they remain in the services. METHODS: The study population consisted of all applicants to rehabilitation committees during 2001-2008. Rehabilitation services included hostels, supported housing, and vocational services. Data were extracted from Ministry of Health rehabilitation and psychiatric hospitalization case registers. Findings were analyzed using descriptive statistics, Kaplan-Meier survival analyses, and Cox regressions. RESULTS: There was a trend over time for more patients with shorter or no psychiatric hospitalization histories to be referred to rehabilitation services. Moreover, there was an increase in the proportion of referrals from the community, although the majority of referrals still came from psychiatric hospitals. Less than half of those recommended for a rehabilitation program were admitted and remained in a rehabilitation facility for one year or more. One factor predicting participants' longer stays in rehabilitation services after hospitalization was the proximity of the committees' decisions to the hospitalization. Another factor was the patient receiving vocational services while in residential care. CONCLUSION: Although over time the new law has resulted in a broader spectrum of people with mental disabilities receiving rehabilitation services, additional efforts are needed to enable them to remain in the system for a sufficient amount of time. Programs addressing specific needs should be developed accordingly.
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