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目的:韓国でのギャンブルと問題ギャンブルの現在の有病率を確立し、関連する人口統計とゲームのプレイパターンを決定する。 方法:韓国のオンラインパネルの4,330人のメンバーを対象としたオンライン調査で補足された4,000人のランダムに選択された韓国の成人(19歳以上)への電話でのギャンブル調査の管理。 結果:韓国の成人の間でのギャンブルの過去1年間は41.8%でした。ギャンブルの個々の形態への過去1年間の関与は、宝くじと瞬時の宝くじで36.2%でした。ソーシャルギャンブルの12.0%。スポーツベッティングの2.3%。カジノギャンブルの1.5%。インターネットギャンブルの1.5%。馬、自転車、またはモーターボートの賭けで1.1%。過去1年間の問題ギャンブルの有病率は0.5%でした。ロジスティック回帰は、問題のあるギャンブルの最良の予測因子を特定しました。インターネット上のギャンブル。馬、自転車、またはモーターボートレースに賭けます。ソーシャルギャンブル;男性の性別;メンタルヘルスの問題;スポーツベット;ギャンブルの動機(逃げるためのギャンブル);カジノギャンブル;そして低所得。 結論:韓国での過去1年間のギャンブル(41.8%)と問題ギャンブル(0.5%)の有病率は、他のアジアの管轄区域と比較して、他の国と比較して低い。ギャンブルのこの比較的低い有病率は、それに対する非常に強い否定的な態度、女性による低い参加、およびアクセスの制限に関連している可能性があります。問題のあるギャンブルの低い有病率は、ギャンブルの比較的低い有病率と、継続的な形態のギャンブルへのアクセスの制限に関連している可能性があります。韓国の問題ギャンブルを予測する変数は、いくつかの重要な違いがある他の国で見られる変数と非常に似ています。
目的:韓国でのギャンブルと問題ギャンブルの現在の有病率を確立し、関連する人口統計とゲームのプレイパターンを決定する。 方法:韓国のオンラインパネルの4,330人のメンバーを対象としたオンライン調査で補足された4,000人のランダムに選択された韓国の成人(19歳以上)への電話でのギャンブル調査の管理。 結果:韓国の成人の間でのギャンブルの過去1年間は41.8%でした。ギャンブルの個々の形態への過去1年間の関与は、宝くじと瞬時の宝くじで36.2%でした。ソーシャルギャンブルの12.0%。スポーツベッティングの2.3%。カジノギャンブルの1.5%。インターネットギャンブルの1.5%。馬、自転車、またはモーターボートの賭けで1.1%。過去1年間の問題ギャンブルの有病率は0.5%でした。ロジスティック回帰は、問題のあるギャンブルの最良の予測因子を特定しました。インターネット上のギャンブル。馬、自転車、またはモーターボートレースに賭けます。ソーシャルギャンブル;男性の性別;メンタルヘルスの問題;スポーツベット;ギャンブルの動機(逃げるためのギャンブル);カジノギャンブル;そして低所得。 結論:韓国での過去1年間のギャンブル(41.8%)と問題ギャンブル(0.5%)の有病率は、他のアジアの管轄区域と比較して、他の国と比較して低い。ギャンブルのこの比較的低い有病率は、それに対する非常に強い否定的な態度、女性による低い参加、およびアクセスの制限に関連している可能性があります。問題のあるギャンブルの低い有病率は、ギャンブルの比較的低い有病率と、継続的な形態のギャンブルへのアクセスの制限に関連している可能性があります。韓国の問題ギャンブルを予測する変数は、いくつかの重要な違いがある他の国で見られる変数と非常に似ています。
PURPOSE: To establish the current prevalence of gambling and problem gambling in South Korea and to determine the associated demographic and game play patterns. METHODS: Administration of a gambling survey over the phone to 4,000 randomly selected South Korean adults (19+), supplemented by an online survey of 4,330 members of a South Korean online panel. RESULTS: The past year prevalence of gambling among South Korean adults was 41.8 %. The past year engagement in individual forms of gambling was 36.2 % for lotteries and instant lotteries; 12.0 % for social gambling; 2.3 % for sports betting; 1.5 % for casino gambling; 1.5 % for internet gambling; and 1.1 % for horse, bicycle, or motor boat betting. The past year prevalence of problem gambling was 0.5 %. Logistic regression identified the best predictors of problem gambling to be: having a greater number of gambling fallacies; gambling on the internet; betting on horses, bicycling, or motor boat racing; social gambling; male gender; mental health problems; sports betting; motivation for gambling (gambling to escape); casino gambling; and lower income. CONCLUSIONS: The past year prevalence of gambling (41.8 %) and problem gambling (0.5 %) in South Korea is low compared to other countries, especially relative to other Asian jurisdictions. This relatively low prevalence of gambling is likely related to the very strong negative attitudes toward it, the low participation by females, and restricted access. The low prevalence of problem gambling is likely related to the relatively low prevalence of gambling and restricted access to continuous forms of gambling. The variables that are predictive of problem gambling in South Korea are quite similar to those found in other countries with a couple of important differences.
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