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Public health nutrition2013Oct01Vol.16issue(10)

豊富なミルク代替品の国際マーケティングコード:学んだ教訓と子供への飲料のマーケティングの規制への影響

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:母乳代替品(「コード」)の国際的なマーケティング規範を30年にわたって実施して学んだ教訓を特定し、子供へのマーケティング食品と飲料の規制のために学んだ教訓を特定します。 設計:コードの実装30年の履歴分析。 設定:ラテンアメリカとカリブ海。 科目:なし。 結果:母乳の代替品のマーケティングを制限する法律は必要ですが、十分ではありません。同様に重要なのは、規制の実施、効果的な執行、コンプライアンスの公開監視の公布です。法律の遵守を定期的に監視するための資金調達システムは、最初から明示的に回避され、資金提供されるべきです。経済制裁は、重要ですが、企業の公共イメージに悪影響を与える報告よりも効果が低いと思われます。非政府組織は、世論を活用し、消費者の圧力を活性化する上で重要な役割を果たし、政府が規制を採用し、企業がそれらを順守することを保証します。マーケティングと健康の成果と政策と健康の改善の間のリンクを示す継続的な臨床、疫学、政策研究が不可欠です。 結論:コードの実施は、不足していない中央政府と国際的および非政府組織が、毎年数億ドルのマーケティング乳児用式を稼ぐ多国籍企業のものに対する母乳育児を促進することを促進するため、容易に行われません。母乳育児の保護、促進、サポートの努力は、母乳育児の実践が世界的に増加していることを示しています。学んだ教訓は、子供たちへの食品と飲み物のマーケティングを規制するための現在の努力に情報を与えることができます。

目的:母乳代替品(「コード」)の国際的なマーケティング規範を30年にわたって実施して学んだ教訓を特定し、子供へのマーケティング食品と飲料の規制のために学んだ教訓を特定します。 設計:コードの実装30年の履歴分析。 設定:ラテンアメリカとカリブ海。 科目:なし。 結果:母乳の代替品のマーケティングを制限する法律は必要ですが、十分ではありません。同様に重要なのは、規制の実施、効果的な執行、コンプライアンスの公開監視の公布です。法律の遵守を定期的に監視するための資金調達システムは、最初から明示的に回避され、資金提供されるべきです。経済制裁は、重要ですが、企業の公共イメージに悪影響を与える報告よりも効果が低いと思われます。非政府組織は、世論を活用し、消費者の圧力を活性化する上で重要な役割を果たし、政府が規制を採用し、企業がそれらを順守することを保証します。マーケティングと健康の成果と政策と健康の改善の間のリンクを示す継続的な臨床、疫学、政策研究が不可欠です。 結論:コードの実施は、不足していない中央政府と国際的および非政府組織が、毎年数億ドルのマーケティング乳児用式を稼ぐ多国籍企業のものに対する母乳育児を促進することを促進するため、容易に行われません。母乳育児の保護、促進、サポートの努力は、母乳育児の実践が世界的に増加していることを示しています。学んだ教訓は、子供たちへの食品と飲み物のマーケティングを規制するための現在の努力に情報を与えることができます。

OBJECTIVE: To identify lessons learned from 30 years of implementing the International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes (‘the Code’) and identify lessons learned for the regulation of marketing foods and beverages to children. DESIGN: Historical analysis of 30 years of implementing the Code. SETTING: Latin America and the Caribbean. SUBJECTS: None. RESULTS: Legislation to restrict marketing of breast-milk substitutes is necessary but not sufficient; equally important are the promulgation of implementing regulations, effective enforcement and public monitoring of compliance. A system of funding for regular monitoring of compliance with legislation should be explicitlyd eveloped and funded from the beginning. Economic sanctions, while important, are likely to be less effective than reports that affect a company’s public image negatively. Non-governmental organizations play a critical role in leveraging public opinion and galvanizing consumer pressure to ensure that governments adopt regulations and companies adhere to them. Continual clinical, epidemiological and policy research showing the link between marketing and health outcomes and between policy and better health is essential. CONCLUSIONS: Implementation of the Code has not come easily as it places the interests of underfinanced national governments and international and non-governmental organizations promoting breast-feeding against those of multinational corporations that make hundreds of millions of dollars annually marketing infant formulas. Efforts to protect, promote and support breast-feeding have been successful with indicators of breast-feeding practices increasing globally. The lessons learned can inform current efforts to regulate the marketing of foods and beverages to children.

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