Loading...
Nurse education in practice2013May01Vol.13issue(3)

第二/その他の言語として英語を持っている看護学生の言語ニーズの文献レビューと英語サポートプログラムの有効性

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

オーストラリアはますます文化的に多様な国になりつつあり、この傾向は、英語が第二言語/他の言語(ESL)である背景からかなりの数の学生が登録するため、看護教育に反映されています。これらの学生は、文化的に多様な医療システムが必要とする文化的に有能なケアの提供を可能にします(Ohr et al。、2010)が、看護プログラムで学術的に達成するだけでなく、予想されることで実行するためには、かなりのレベルのサポートが必要です臨床的配置中のレベル(Boughton et al。、2010)。ESL看護師が直面している課題の中で、同僚、患者、およびその家族とのコミュニケーションが臨床環境でコミュニケーションをとるのは特定されています(Boughton et al。、2010; Jeong et al。、2011)。文献のレビューは、ESLのバックグラウンドからの看護師の教育に関する散発的な研究を示しています。このペーパーでは、西洋文化に適応するという課題や高等教育と医療に必要な高度で技術的な英語を使用するなど、一般的なテーマの認識について説明し、認識しています。このペーパーでは、多くの英語サポートプログラムから報告されている混合結果についても説明します。これは、文化的に有能なケアの提供を支援できるこれらの看護師への支援を強化するために、この分野でのさらなる研究が必要であることを示しています。

オーストラリアはますます文化的に多様な国になりつつあり、この傾向は、英語が第二言語/他の言語(ESL)である背景からかなりの数の学生が登録するため、看護教育に反映されています。これらの学生は、文化的に多様な医療システムが必要とする文化的に有能なケアの提供を可能にします(Ohr et al。、2010)が、看護プログラムで学術的に達成するだけでなく、予想されることで実行するためには、かなりのレベルのサポートが必要です臨床的配置中のレベル(Boughton et al。、2010)。ESL看護師が直面している課題の中で、同僚、患者、およびその家族とのコミュニケーションが臨床環境でコミュニケーションをとるのは特定されています(Boughton et al。、2010; Jeong et al。、2011)。文献のレビューは、ESLのバックグラウンドからの看護師の教育に関する散発的な研究を示しています。このペーパーでは、西洋文化に適応するという課題や高等教育と医療に必要な高度で技術的な英語を使用するなど、一般的なテーマの認識について説明し、認識しています。このペーパーでは、多くの英語サポートプログラムから報告されている混合結果についても説明します。これは、文化的に有能なケアの提供を支援できるこれらの看護師への支援を強化するために、この分野でのさらなる研究が必要であることを示しています。

Australia is increasingly becoming a culturally diverse country, with this trend being reflected in nursing education as significant numbers of students enrol from backgrounds where English is a second/other language (ESL). These students will enable the provision of culturally competent care that a culturally diverse health system requires (Ohr et al., 2010), however they require significant levels of support to not only achieve academically in their nursing programme, but also to perform at the expected level during clinical placements (Boughton et al., 2010). Difficulties communicating with colleagues, patients and their families in the clinical setting have been identified among the challenges that ESL nurses face (Boughton et al., 2010; Jeong et al., 2011). A review of the literature indicates sporadic research into the education of nurses from ESL backgrounds. This paper discusses and raises awareness of common themes such as the challenges of adjusting to Western culture and using the advanced and technical English required by higher education and healthcare. This paper also discusses mixed results reported from a number of English language support programmes. This indicates a need for further research in this area to strengthen support for these nurses who can assist in the provision of culturally competent care.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google